Reklama

Zakupy spożywcze Polaków w dobie koronawirusa

20/04/2020 15:38

Minęło 5 tygodni od rozpoczęcia pandemii koronawirusa i wprowadzenia działań związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się choroby. Przez ten czas zwiększyło się zapotrzebowanie na wiele produktów spożywczych oraz rzeczy codziennego użytku wśród Polaków, którzy obecnie aktywniej korzystają z usługi zamawiania zakupów spożywczych online. Według danych Szopi.pl, koszyki w porównaniu z czasem sprzed pandemii są większe średnio o 70%.

Szopi.pl przeanalizowało koszyki klientów robiących zakupy online m.in. w Auchan, Biedronce, Carrefour czy Lidlu, w miastach takich jak Warszawa, Kraków, Poznań czy Wrocław i wyciągnęło wnioski na temat zachowań zakupowych Polaków.

- Wraz z początkiem akcji #zostańwdomu, Polacy zwiększyli aktywność w sklepach internetowych oferujących zakupy spożywcze z dostawą do domu. Porównując obecną sprzedaż ze sprzedażą sprzed 5 tygodni można zauważyć znaczne wzrosty zamówień w kategorii konserw mięsnych (wzrost o 88%), jaj (wzrost o 77%) oraz warzyw i konserw rybnych (wzrost o 74%) – powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl. – Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, zwielokrotniliśmy liczbę naszych szoperów. Codziennie otwierane są nowe okna dostaw - dzięki temu klienci mogą robić zakupy z dowozem na najbliższe dni, a czasami nawet tego samego dnia, w którym zrobili zamówienie. Oczywiście okna znikają szybko, bo zapotrzebowanie jest ogromne, ale dokładamy wszelkich starań, żeby je na bieżąco uzupełniać  – dodaje Anna Podkowińska-Tretyn. 

Dane Szopi dodatkowo wskazują na zwiększone zapotrzebowanie na produkty suche czyli ryż, makaron i kaszę (wzrosty kolejno o 73%, 72% i 68%), które pozostają dłużej przydatne do spożycia, co jest istotne z racji ograniczeń związanych z wychodzeniem z domu. W porównaniu z czasem sprzed pandemii, klienci Szopi chętniej kupują również papier toaletowy (wzrost o 71%), a także owoce (wzrost o 68%).

- Zauważyliśmy, że w koszykach naszych klientów znajduje się zazwyczaj pełny wachlarz różnorodnych produktów - obecnie, w porównaniu z czasem sprzed pandemii, koszyki są większe średnio o 70%. W Szopi zamówienie realizuje dedykowany szoper, który starannie wybiera najświeższe produkty, a zakupy są dowożone wyłącznie samochodami. Dzięki temu, klienci nie muszą się martwić o ewentualne zgniecenia spowodowane zbyt małą ilością miejsca na przechowanie zakupów do czasu ich bezpiecznego dostarczenia – komentuje Podkowińska-Tretyn. - Z racji nowych obostrzeń związanych np. z obowiązkiem zakrywania ust i nosa podczas przebywania na zewnątrz, wprowadziliśmy pewne zmiany. Obecnie obsługujemy wyłącznie płatności bezgotówkowe, nasi klienci mogą skorzystać również z dostawy bezkontaktowej - bezpiecznej formy dostawy zakupów bez kontaktu fizycznego. Przy wyborze takiej formy dostawy, dedykowany szoper dzwoni do drzwi i w bezpiecznej odległości czeka na odbiór zamówienia.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do