Reklama

Pociągiem do Poznania w 80 minut

17/01/2016 20:25

Po 7 latach zakończyła się modernizacja dolnośląskiego odcinka trasy kolejowej Wrocław - Rawicz. Zmodernizowano 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną, 12 stacji i przystanków osobowych, 23 przejazdy kolejowe, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu.

Modernizacji doczekał się m.in. najdłuższy, prawie półkilometrowy most kolejowy we Wrocławiu, na Osobowicach. Prace rozpoczęto w 2012 r. Najpierw zdemontowano stare, stalowe przęsła. Potem gigantyczną konstrukcję ważącą 650 ton nasunięto nad nurtem Odry. 

Dzięki inwestycjom pociągi jeżdżą szybciej. Pasażerskie 160 km/h, towarowe 120 km/h. . Będzie też bezpieczniej. Zmodernizowano 23 skrzyżowania torów z drogami.  Nad torami powstały ekodukty dla migrujących zwierząt. Są żabie ścieżki, zbudowano ekrany akustyczne.   

Ta inwestycja to część tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych (WOIK). Spółka PKP PLK do 2023 r. wyda 67 mld zł na polskie tory.

Linia Wrocław – Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Magistrala E 59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej magistrali zwiększy się przepustowość tej linii  oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59. Nowoczesna infrastruktura zwiększy dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.

Trwają jeszcze prace wielkopolskim na fragmencie trasy do Poznania. Po ich ukończeniu, w 2019 roku, podróż pociągiem z Wrocławia do Poznania zajmie 80 minut.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do