
Przypominamy zasady ogrzewania w pojazdach MPK Wrocław. Przewoźnik do zimy przygotowywał flotę już od listopada. Sprawdźcie kto i kiedy decyduje o włączeniu ogrzewania.
- Decyzja o włączaniu ogrzewania należy do dyżurnych centrali ruchu, którzy mają obowiązek monitorować bieżącą prognozę pogody i temperaturę na zewnątrz przez całą dobę, bazując na danych pochodzących ze stacji meteorologicznej wrocławskiego portu lotniczego – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław.
Gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 0°C, starszy dyspozytor wydaje polecenie o załączeniu ogrzewania. Komunikat takiej treści jest cyklicznie powtarzany prowadzącym w ciągu całego dnia. Dyspozytor może również zarządzić okresowe dogrzewanie przedziału pasażerskiego, np. w godzinach porannych.
- Jeśli jednak na dworze przez dłuższy czas utrzymuje się temperatura znacznie poniżej 0°C, wówczas dyspozytorzy centrali ruchu zarządzają włączenie grzejników na stałe. Pierwsza informacja o tym przekazywana jest dyspozytorom poszczególnych zakładów ok. godziny 3 rano i jako komunikat dla kierujących wywieszana jest na wszystkich dyspozytorniach na poszczególnych zajezdniach – dodaje Korzeniowska.
Dwie godziny później dyspozytorzy CR ponownie analizują sytuację pogodową i to właśnie zarejestrowana wówczas temperatura podawana jest w raporcie dobowym z danego dnia. Decyzja o włączeniu ogrzewania w taborze powinna uwzględniać również występowanie okresowo porywistych wiatrów, obfitych opadów deszczu, śniegu, etc.
W skrócie wygląda to tak:
jeśli temperatura otoczenia spadnie poniżej 0°C – uruchamia się najwyższe parametry ogrzewania.
jeśli temperatura otoczenia oscyluje między 0 a +5°C – uruchamia się pierwszy, niski stopień ogrzewania.
jeśli temperatura otoczenia rzeczywista jest wyższa, ale temperatura odczuwalna oscyluje wokół 0°C – uruchamia się pierwszy stopień ogrzewania.
Trzeba jednak pamiętać, że w nowszych tramwajach i autobusach ogrzewanie jest dużo bardziej wydajne niż w starych typach. Dlatego odnosi się często wrażenie, że jest w nich po prostu cieplej.
Motorniczowie starają się też sami obserwować sytuację i dostosowywać się do warunków. Jeśli stoją na pętli w mrozie, nie otwierają wszystkich drzwi podczas postoju, aby nie wychładzać pojazdów. Robią to z myślą o pasażerach. Gdy w mroźny dzień przychodzą do pracy, też przed wyjazdem rozgrzewają tramwaj, czy autobus, aby na przystanek podjechał już ciepły.
Pasażerowie, którzy mają uwagi i zastrzeżenia do jakości usług i temperatury w pojazdach, zawsze mogą zgłosić to do Biura Obsługi Pasażera MPK (tel. 71-321-72-71, lub [email protected]).
źródło : wroclaw.pl
Każdy sygnał zostanie sprawdzony i wyjaśniony.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Bardzo klarownie wytłumaczone. Fajnie jakby ludzie zapoznali się z takimi informacjami zamiast w tej kwestii kombinować i samemu wszystko interpretować.