
Dziś w nocy na przejazd testowy wyjedzie tramwaj typy Maximum z 1901 roku, jeden z kilku na świecie zabytków tej klasy.
W nocy 5 na 6 czerwca Miasto Wrocław (Wydział Partycypacji Społecznej) oraz Klub Sympatyków Transportu Miejskiego przeprowadzą jazdy testowe tramwaju Maximum z 1901r. Przejazd będzie odbywać się w godzinach nocnych, po przejeździe ostatniego tramwaju w kierunku z centrum miasta. Planowane trasy to Kwiska-Lotnicza-Pilczyce (i z powrotem) oraz Kwiska - Milenijna - Pilczycka - Kozanów (Dokerska) (i z powrotem).
Zapraszamy na godzinę 23 do Zajezdni Tramwajowej nr V. ul. Legnickiej 65.
Uwaga, do tramwaju będzie można wsiąść, jednak jazda próbna będzie musiała odbyć się bez pasażerów.
Maximum to rzadkiej klasy zabytek z 1901 roku. Jest ich tylko kilka na świecie. Pojazd obecnie jest odnawiany a poniżej przedstawiamy etapy prac. Celem działań jest odtworzenie pierwotnego stanu pojazdu z początku jego eksploatacji, a więc z roku 1901r. Remontowany na terenie byłej Zajezdni Tramwajowej nr V przy ul. Legnickiej 65 wagon Maximum należący do Miasta jest już sprawny mechanicznie, a 28.05.2020 r. uzyskał warunkowe dopuszczenie do ruchu.
Harmonogram prac remontowych:
rok 2013: I etap – remont pudła (nadwozia) wagonu wykonany w ramach projektu zgłoszonego do pilotażowej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
rok 2018: II etap – odtworzenie wózków jezdnych – połączenie podwozia z nadwoziem. Wagon od 2018 roku jest sprawny mechanicznie, a nadwozie spoczywa na obu wózkach jezdnych, które zostały odnowione, zabezpieczone, pomalowane i wyposażone w zregenerowane silniki.
rok 2019: III etap – uruchomienie elektrycznie. Wagon od tego czasu porusza się o własnych siłach po torach.
rok 2020: IV etap – wykończenie wnętrza wagonu, odtworzenie siedzeń pasażerskich – prace w drewnie jesionowym i mahoniowym oraz oszklenie.
W sumie remont wagonu kosztował już blisko 1,5 mln zł, w tym 372.690,00 zł przeznaczone w ramach WBO.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie