
Trwa akcję “Tramwaje zamiast korków we Wrocławiu”, jej organizatorzy chcą zachęcić władze miasta, by dały większy priorytet inwestycjom w szybką i sprawną komunikację zbiorową, by Wrocław był krajowym liderem w rozwoju sieci tramwajowej.
Przez ostatnie 13 lat powstało w mieście jedynie 5 km torowisk. Choć miasto planuje nowe inwestycje tramwajowe na Popowickiej, Strzegomskiej i Hubskiej. Akcja Miasto uważa że wrocławianie potrzebują ich więcej. Poprzez tę akcję planują zachęcić władze miasta, by podjęły decyzję, że to właśnie tramwaje powinny być teraz najważniejszą inwestycją miasta.
W Planie Generalnym rozwoju transportu szynowego we Wrocławiu z 2007 r. zapisany jest rozwój torowisk na łączną długość 71 km. Przy tempie z ostatnich lat Wrocław musiałby czekać na nie aż 177 lat.
Uważamy, że te inwestycje warto planować już teraz, dlatego w petycji do Prezydenta piszemy już o budżecie miasta na 2016 r. Będzie on głosowany na posiedzeniu Rady Miejskiej na koniec grudnia, więc wciąż jest czas na zmiany priorytetów. W pierwszej kolejności chodzi nam o linie tramwajowe na Psie Pole, Jagodno, Muchobór Wielki i Oporów.Miasto nieustannie buduje drogi wlotowe do miasta, ale w przypadku ulic Buforowej i Racławickiej zapomina o tramwajach, mimo że torowiska są tam zaplanowane. Przed takim podejściem przestrzegają eksperci, bo budowanie dróg wlotowych bez rozsądnej alternatywy zwiększy korki w całym mieście. Dlatego w petycji proponujemy również zmianę priorytetów inwestycyjnych: niech każda złotówka wydana na drogi oznacza złotówkę wydaną na nowe torowiska. To szybki tramwaj jest metodą na korki. Budowanie tylko nowych dróg, jak pokazują inwestycje z ostatnich lat, tego problemu nie rozwiązuje.
Uważamy, że do komunikacji zbiorowej we Wrocławiu powinni mieć dostęp również mieszkańcy sąsiednich gmin. Dlatego warto zainwestować w parkingi przesiadkowe (Park&Ride) na obrzeżach miasta i sprawić, że podróż tramwajem z pętli do centrum będzie bardziej atrakcyjna i szybsza od jazdy autem. Dzięki temu mniej aut wjedzie do Wrocławia, zatem korki będą mniejsze. Zyskają wszyscy mieszkańcy. Studium Wrocławia z 2010 r. i Wrocławska Polityka Mobilności z 2013 r. pokazują, że władze miasta mają plany rozwoju sieci tramwajowej. Nasza kampania ma na celu zdecydowane przyspieszenie prac nad realizacją tych planów. - przekonuje Akcja Miasto.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie