Reklama

Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu

Redaktorzy
27/07/2020 11:12

Podpisanie umowy i od razu początek rozbiórki ponad 3,5 kilometra starych torów na Biskupin. Do tego nowe malatury tramwajów i zapowiedź modernizacji budynków socjalnych MPK w kilku miejscach Wrocławia. Wrocławski przewoźnik mimo wakacji i weekendu nie zwalnia tempa

Od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin, wraz z przebudową torowiska na tej pętli - to zakres prac jakie ruszyły właśnie na wschodzie Wrocławia w ten weekend. Przebudowę torowiska i trakcji wartą niemal 20 milionów złotych prowadzi wrocławska firma - Zakład Sieci i Zasilania.

 

  • Cieszę się, że tak duża inwestycja warta 1/4 tegorocznego budżetu na prace torowe we Wrocławiu będzie prowadzona przez lokalną firmę, bo nie tylko efekt modernizacji ale też pieniądze, 20 milionów, zostaną we Wrocławiu  - mówił Krzysztof Balawejder, prezes MPK w czasie podpisywania umowy. Zmieniamy nie tylko tory, sieci, ale też pętlę na Biskupinie. Będzie miała nie tylko inny układ torów, ale także wyremontujemy tamtejszy punkt socjalno-usługowy. Budynki będziemy modernizować w całym Wrocławiu. Na Biskupinie to początek przemian, bo skądinąd wiadomo, że jest plan, by pętla stała się małym biskupińskim ryneczkiem. O tym będą rozmawiali osiedlowi radni z magistratem.

 

Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania - wykonawca przebudowy - przyznawał, że liczy się każdy dzień.

 

  • Dziś podpisujemy umowę, ale mogliśmy teren przejąć kilka godzin wcześniej i już go zabezpieczyliśmy - szczególnie drzewa rosnące przy torach. Termin remontu jest tak napięty, że liczy się każdy dzień i każda godzina. Od razu prosimy o wyrozumiałość mieszkańców. Będziemy pracować nie tylko 7 dni w tygodniu, ale także w nocy. Oczywiście na weekendy i godziny nocne zaplanowaliśmy prace mniej uciążliwe. Wiemy skądinąd, że bardziej przeszkadza remont ciągnący się miesiącami, niż szybkie intensywne zmiany. Chcemy, by tramwaje pojechały już w październiku, a oddanie całości nastąpi na początku listopada

 

Przede wszystkim pojawi się zielone torowisko. Między torami położona zostanie geowłóknina, na niej humus i posiana zostanie trawa.

  • Jak zapewnia wykonawca, na końcu tylko słupy trakcyjne i 4 szyny będą świadczyły, że biegnie tędy torowisko - mówił radny osiedlowy Maciej Wołodko. Taki sposób budowy sprawi, że torowisko ma być cichsze.

Podobnie realizowane są w tej chwili dwie inne duże przebudowy prowadzone przez MPK - na Żmigrodzkiej i Hallera.

- Torowisko to jedno - tabor to drugi istotny aspekt komunikacyjnych zmian we Wrocławiu - opowiadał Krzysztof Balawejder. Modernizujemy już łącznie 37 pojazdów Skody 16t i WrAs 205. Wrocławianie w internetowym głosowaniu wybrali, że zmodernizowane tramwaje będą nosiły klasyczne błękitne barwy. Łącznie ten wybór poparło ponad 80% głosujących, czyli ponad 10 tysięcy osób. Tym samym kończymy z eksperymentami sprzed kilku lat typu „granatowe tramwaje”. Będzie tak, jak śpiewała Maria Koterbska: „mkną po szynach niebieskie”. Tego zdania są mieszkańcy, a mnie prywatnie cieszy ten powrót do tradycyjnych barw wrocławskiego taboru.

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do