
Podpisanie umowy i od razu początek rozbiórki ponad 3,5 kilometra starych torów na Biskupin. Do tego nowe malatury tramwajów i zapowiedź modernizacji budynków socjalnych MPK w kilku miejscach Wrocławia. Wrocławski przewoźnik mimo wakacji i weekendu nie zwalnia tempa
Od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin, wraz z przebudową torowiska na tej pętli - to zakres prac jakie ruszyły właśnie na wschodzie Wrocławia w ten weekend. Przebudowę torowiska i trakcji wartą niemal 20 milionów złotych prowadzi wrocławska firma - Zakład Sieci i Zasilania.
Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania - wykonawca przebudowy - przyznawał, że liczy się każdy dzień.
Przede wszystkim pojawi się zielone torowisko. Między torami położona zostanie geowłóknina, na niej humus i posiana zostanie trawa.
Podobnie realizowane są w tej chwili dwie inne duże przebudowy prowadzone przez MPK - na Żmigrodzkiej i Hallera.
- Torowisko to jedno - tabor to drugi istotny aspekt komunikacyjnych zmian we Wrocławiu - opowiadał Krzysztof Balawejder. Modernizujemy już łącznie 37 pojazdów Skody 16t i WrAs 205. Wrocławianie w internetowym głosowaniu wybrali, że zmodernizowane tramwaje będą nosiły klasyczne błękitne barwy. Łącznie ten wybór poparło ponad 80% głosujących, czyli ponad 10 tysięcy osób. Tym samym kończymy z eksperymentami sprzed kilku lat typu „granatowe tramwaje”. Będzie tak, jak śpiewała Maria Koterbska: „mkną po szynach niebieskie”. Tego zdania są mieszkańcy, a mnie prywatnie cieszy ten powrót do tradycyjnych barw wrocławskiego taboru.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie