
Do końca roku ma zakończyć się przebudowa Przejścia Świdnickiego, a na początku 2016 roku zostanie oddane do użytku. Prace na ul. Świdnickiej/Kazimierza Wielkiego są już na finiszu.
Budowlańcy wykonali już m.in.: wszystkie roboty rozbiórkowe, wyburzenia, skończyli prace ziemne i żelbetowe, podłączyli sieci zewnętrzne i przyłącza. Wymieniono też torowisko nad przejściem, nawierzchnię międzytorza i instalacje elektryczne.
Do zakończenia przebudowy Przejścia Świdnickiego pozostało jeszcze wykonanie okładzin kamiennych ścian i schodów, okładzin elewacyjnych, oświetlenia, ponadto montaż tablic z informacją pasażerską oraz organizacja ruchu docelowego. Budowlańcy muszą zamontować również bariery ochronne, windę do galerii, wiaty i kosze na śmieci.
Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec grudnia 2015r. a wszystkie odbiory wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie najpóźniej do II połowy lutego 2016r.
Galeria sztuki wraz z przebudowaną przestrzenią przed Barbarą będzie dopełnieniem tej przestrzeni.
Piesi bezpieczniejsi
Co istotne zrealizowana inwestycja nie pogorszy sytuacji kierowców. Dalej będą trzy pasy ruchu na nitce północnej i południowej, nie zmienią się także znaki pionowe. Wprowadzenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych jednocześnie nie utrudni ruchu samochodowego, gdyż sygnał zielony na dodatkowych sygnalizatorach będzie ściśle skoordynowany z istniejącymi sygnałami. Po przebudowie nie wydłuży się również czas przejazdu tramwajów.
Jedyna zmiana organizacji ruchu to likwidacja zatoki przystankowej na wysokości Barbary. Zamiast w zatoce, autobus linii K będzie zatrzymywał się na wyznaczonym na jezdni miejscu.
- Kierowcy nie powinni w zasadzie tego odczuć, gdyż autobus K to jedyna linia dzienna, która się tam zatrzymuje – mówią projektanci przebudowy.Wiele zyskają natomiast piesi. Będą mieć szersze azyle, aby móc bezpiecznie przeczekać między jeżdżącymi tramwajami. W dodatku zyskają możliwość przejście ulicą Świdnicka na dwa sposoby – górą i dołem. Usprawni to przede wszystkim poruszanie się osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami. Górą zostanie stworzone klasyczne przejście z sygnalizacją świetlną o szerokości 10 m. Na dole będzie galeria, do której będzie można wejść i wyjść przez dotychczasowe przejście. Korytarz ten będzie można też wykorzystać jako drogę na drugą stronę ulicy. Mieszkańcy zyskają nowe opcje – klasyczne przejście górą oraz możliwość zwiedzenia galerii na dole (przy zachowanym przejściu).
Trochę historii
Przejście naziemne przez Kazimierza Wielkiego zostało zlikwidowane w 1975 r. podczas budowy drogi szybkiego ruchu przez ścisłe centrum miasta. Trasa W-Z była często poddawana krytyce, gdyż dzieli Stare Miasto i skutecznie utrudnia poruszanie pieszych. Wszelkie działania wokół Przejścia Świdnickiego są prowadzone zgodnie z uchwaloną w 2013 roku Polityką Mobilności dającą priorytet pieszym do poruszania się w poziomie ulicy. Należy pamiętać, że przebudowa Przejścia Świdnickiego jest kolejnym elementem aktywizacji ul. Świdnickiej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie