Reklama

Kiedy koniec prac przy Przejściu Świdnickim ?

24/11/2015 13:55

Do końca roku ma zakończyć się przebudowa Przejścia Świdnickiego, a na początku 2016 roku zostanie oddane do użytku. Prace na ul. Świdnickiej/Kazimierza Wielkiego są już na finiszu.

Budowlańcy wykonali już m.in.: wszystkie roboty rozbiórkowe, wyburzenia, skończyli prace ziemne i żelbetowe, podłączyli sieci zewnętrzne i przyłącza. Wymieniono też torowisko nad przejściem, nawierzchnię międzytorza i instalacje elektryczne.


- Obecnie prowadzone są prace związane z wyposażeniem podziemnej galerii w osprzęt elektryczny, podłączenie instalacji wentylacji mechanicznej i sanitarnej, a także wykończenie nawierzchni peronów przystankowych, zatoki autobusowej oraz realizacja organizacji ruchu docelowego – wylicza Małgorzata Szafran z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego. 


Do zakończenia przebudowy Przejścia Świdnickiego pozostało jeszcze wykonanie okładzin kamiennych ścian i schodów, okładzin elewacyjnych, oświetlenia, ponadto montaż tablic z informacją pasażerską oraz organizacja ruchu docelowego. Budowlańcy muszą zamontować również bariery ochronne, windę do galerii, wiaty i kosze na śmieci. 


Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec grudnia 2015r. a wszystkie odbiory wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie najpóźniej do II połowy lutego 2016r. 


 - Ostatnim etapem przebudowy miało być utworzenie podświetlanej konstrukcji nad przystankami. Obecnie 3 ostatni etap rewitalizacji odłożyliśmy na później. Najważniejsze jest stworzenie bezpiecznego naziemnego przejścia dla pieszych ze ścieżkami rowerowymi a także przystanków podwójnych, które ułatwią ruch komunikacji miejskiej w centrum – mówi Małgorzata Szafran. 


Galeria sztuki wraz z przebudowaną przestrzenią przed Barbarą będzie dopełnieniem tej przestrzeni. 


Piesi bezpieczniejsi 

Co istotne zrealizowana inwestycja nie pogorszy sytuacji kierowców. Dalej będą trzy pasy ruchu na nitce północnej i południowej, nie zmienią się także znaki pionowe. Wprowadzenie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych jednocześnie nie utrudni ruchu samochodowego, gdyż sygnał zielony na dodatkowych sygnalizatorach będzie ściśle skoordynowany z istniejącymi sygnałami. Po przebudowie nie wydłuży się również czas przejazdu tramwajów. 

Jedyna zmiana organizacji ruchu to likwidacja zatoki przystankowej na wysokości Barbary. Zamiast w zatoce, autobus linii K będzie zatrzymywał się na wyznaczonym na jezdni miejscu.  

- Kierowcy nie powinni w zasadzie tego odczuć, gdyż autobus K to jedyna linia dzienna, która się tam zatrzymuje – mówią projektanci przebudowy.


Wiele zyskają natomiast piesi. Będą mieć szersze azyle, aby móc bezpiecznie przeczekać między jeżdżącymi tramwajami. W dodatku zyskają możliwość przejście ulicą Świdnicka na dwa sposoby – górą i dołem. Usprawni to przede wszystkim poruszanie się osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami. Górą zostanie stworzone klasyczne przejście z sygnalizacją świetlną o szerokości 10 m. Na dole będzie galeria, do której będzie można wejść i wyjść przez dotychczasowe przejście. Korytarz ten będzie można też wykorzystać jako drogę na drugą stronę ulicy. Mieszkańcy zyskają nowe opcje – klasyczne przejście górą oraz możliwość zwiedzenia galerii na dole (przy zachowanym przejściu).

Trochę historii

Przejście naziemne przez Kazimierza Wielkiego zostało zlikwidowane w 1975 r. podczas budowy drogi szybkiego ruchu przez ścisłe centrum miasta. Trasa W-Z była często poddawana krytyce, gdyż dzieli Stare Miasto i skutecznie utrudnia poruszanie pieszych. Wszelkie działania wokół Przejścia Świdnickiego są prowadzone zgodnie z uchwaloną w 2013 roku Polityką Mobilności dającą priorytet pieszym do poruszania się w poziomie ulicy. Należy pamiętać, że przebudowa Przejścia Świdnickiego jest kolejnym elementem aktywizacji ul. Świdnickiej.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do