
Kilkadziesiąt wycofanych z eksploatacji lokomotyw (spalinowych i elektrycznych) zgromadzono na torach odstawczych na wrocławskim Brochowie. Rdzewieją ale wciąż są piękne.
Wrocław Brochów Towarowy to druga co do wielkości kolejowa stacja towarowa w Polsce. Początki węzła kolejowego na Brochowie sięgają połowy XIX wieku. To właśnie wtedy rozpoczęły się prace związane z budową linii Wrocław-Oława mającej być pierwszą częścią trasy przyszłej Kolei Górnośląskiej. Wraz z osiedlem dla kolejarzy wybudowano wówczas jeden z największych węzłów towarowych w Niemczech.
Oprócz lokomotyw wrocławskich są tutaj też lokomotywy pochodzące ze zlikwidowanych lokomotywowni w Jeleniej Górze i Węglińcu.
Wagony od nich poodczepiali
Stoją bezczynnie, same w oddali...
Stoją tu elektrowozy ET21 - zaprojektowane w 1955 roku, wzorowane na radzieckich WŁ22M, pierwsze polskie elektryczne lokomotywy towarowe zwane przez kolejarzy "kantem”, „telewizorem” lub „sputnikiem” oraz ET22 czyli ciężkie elektryczne lokomotywy towarowe, produkowane w latach 1969–1989 w zakładach Pafawag we Wrocławiu.
Najwięcej jest tu jednak lokomotyw spalinowych takich jak SM42 (popularne lokomotywy manewrowe), ST43 (lokomotywy rumuńskie) i przede wszystkim SU46 - polskie lokomotywy uniwersalne z lat 1974–1977 i 1985.
Tylko nieliczne ze zgromadzonych tu lokomotyw mają szansę na drugie życie. We wrześniu 2020 ze stacji Wrocław Brochów odjechały 4 lokomotywy, które docelowo zwiększą liczbę eksponatów w kolejowym muzeum w Legnicy.
Zapraszamy do galerii zdjęć razem z SOP the DRONE. Zdjęcia Wrocławia z lotu ptaka
Jeżeli interesują was unikalne zdjęcia Wrocławia. Chcecie zamówić sesję zdjęciową z drona swojego obiektu czy swojej firmy - zapraszamy do kontaktu : [email protected] oraz www.sopthedrone.com
Wrocław z góry. Cmentarzysko lokomotyw na Brochowie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie