
Co należy zrobić w przypadku chęci zwrotu towaru kupionego w galerii handlowej, podczas gdy sklepy pozostają zamknięte?
Bywają sytuacje, kiedy nie jesteśmy zadowoleni z zakupu dokonanego w sklepach w galeriach handlowych. Z reguły, w większości z nich zwroty przyjmowane są bez problemu. Pojawia się on jednak obecnie, ponieważ wszystkie sklepy pozostaną zamknięte do 17 stycznia 2021 roku (z wyjątkiem księgarń, aptek i sklepów budowlanych). W jaki sposób i kiedy będzie można dokonać zwrotu?
W ciągu pandemii koronawirusa kolosalnie wzrosła sprzedaż za pośrednictwem internetu. W przypadku zamówień online, ryzyko braku satysfakcji z produktu jest większe, ponieważ nie możemy go zobaczyć, czy przymierzyć. Jeśli jednak chodzi o zwroty, jest o wiele łatwiej, bo istnieje regulamin sprzedaży za pośrednictwem internetu. Jest w nim określony czas na zwrot towaru pełnowartościowego, który nie posiada wad, a klient ma prawo zwrócić go bez podania przyczyny.
W przypadku sklepów stacjonarnych, w wielu przypadkach decyzja należy do sprzedawcy. Niektóre sklepy nie zezwalają na zwrot towaru, który, na przykład, jest przeceniony. Przy braku możliwości zwrotu zazwyczaj informacja jest podana przy kasie. W innym przypadku, sprzedawcy mogą nie zwracać pieniędzy, tylko zrobić zwrot w postaci karty podarunkowej. Jest to bardzo popularny sposób w niektórych sieciówkach.
DO 17 stycznia 2021 roku zamknięte pozostaną sklepy z odzieżą, obuwiem, biżuterią i z wyposażeniem domu. W niektórych z nich, możliwość zwrotu towaru zostanie przedłużona na czas zamknięcia. Tak też było podczas pierwszego lockdownu.
Firmy apelują jednakże, aby śledzić na bieżąco strony internetowe, ponieważ nie każda z nich ma ustalony regulamin polityki zwrotu zakupionych towarów. Należy pamiętać również, aby koniecznie zachować dowód zakupu (paragon lub fakturę).
W jaki sposób zwrócić zakup z galerii podczas narodowej kwarantanny?
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie