Reklama

Słoik – król modnego stołu

10/02/2016 10:13

Słoiki królują dziś wszędzie. Podaje się w nich zarówno soki lub wodę w restauracjach, koktajle oraz owocowe smoothies. Idealnie sprawdzają się również jako…opakowanie na lody. Słoiki z taką pyszną zawartością podbijają serca smakoszy

Słoik przeżywa swój renesans. Początkowo był tylko prześmiewczym określeniem warszawiaków na osoby napływające z prowincji do stolicy, ale – jak to w kulturze bywa – stało się zupełnie odwrotnie i wyśmiewane symbol, a właściwie sam przedmiot, zaczął królować we wszystkich możliwych formach i zastosowaniach.


Soki i koktajle

Gdy zamówimy dziś wodę, sok lub koktajl, a nawet herbatę w restauracji, z dużym prawdopodobieństwem dostaniemy ją w czymś, co przypomina słoik. Dlaczego? Bo tak jest teraz modnie. Restauracje zresztą prześcigają się w wymyślaniu napojów i deserów, które do słoików pasują, bo chcą zaskoczyć tym samym swoich klientów. Nie ma już chyba żadnego hipsterskiego wnętrza, które nie miałoby słoików w nadmiarze. Te tradycyjne miejsca zresztą również często ulegają tej pokusie i podadzą tak np. świeżo wyciskany sok.

Nieodłącznym atrybutem w tym momencie stają się słomki, bo bez nich picie ze słoików nie byłoby wygodne. A ponieważ ludzka pomysłowość nie zna granic, na rynku pojawiło się już sporo konceptów słoików fabrycznie przygotowanych do picia z nich, ze specjalną dziurką na słomką w pokrywce i plastikową zaślepką, zabezpieczającą zawartość przed wylaniem

Desery zaklęte w szkle

Pole do popisu ze słoikami dają też szefom kuchni desery. I tak np. w sporym słoiku z grubego, wodnego szkła, podawane jest tiramisu i panna cotta w restauracjach Benvenuti in Italia sieci MJM Group w Pile i Legnicy. – Zupełnie inaczej deser smakuje jedzony z takiego naczynia i wygląda naprawdę apetycznie. Zdarza się również, że klienci chcą zabrać słoik do domu i tam dokończyć jedzenie – śmieje się Zbigniew Kowalczyk, szef kuchni legnickiej Benvenuti in Italia.

Wykorzystywane w Benvenuti słoiki to zresztą autorski koncept sieci, dla której od prawie dwóch lat wytapia je według projektu klienta huta szkła. Co ciekawe, powstały jako opakowanie na wynos do lodów w sieci czekoladziarnio – lodziarni Choice. – Wpadliśmy na ten pomysł, by poszerzyć gamę smaków dostępną w lokalu i jednocześnie spełnić prośby klientów, którzy chcieli brać nasze lody na wynos – mówi Marta Załęska, dyrektor zarządzający sieci MJM Group.

W szklanych pojemnikach mieści się po 400 ml lodów. Dostępnych smaków jest dziesięć, wśród nich takie rarytasy jak np. mango z orzeźwiającą miętą i egzotycznym mapo, biała kawa z kruchymi ciasteczkami czy karmel z różową solą himalajską i orzechami pecan.

Lody są hitem zarówno latem, jak i zimą. – Latem klienci często kupują je na imprezy plenerowe, a zimą po to, by zjeść w domu. Dodatkowo cieszą się, że nie muszą wyrzucać opakowania, tylko mają fajny słoik do wielokrotnego wykorzystania – mówi Marta Załęska.

Ozdoba i lans

Słoiki coraz częściej wykorzystywane są również w aranżacji wnętrz, np. jako wazony, pojemniki do przechowywania przypraw lub sypkich, suchych produktów. Całkiem spory wybór różnego rodzaju słoików można znaleźć już w sklepach z wyposażeniem wnętrz. Pojawiają się także nowości przeznaczone do wykorzystania w kuchni, jak słoiki przeznaczone do picia (z uchwytem jak w kubku), na wysokiej nóżce (imitujące pucharek), z metalowymi zamknięciami i fantazyjnymi pokrywkami. Do wyboru, do koloru. Korzystajmy, póki trwa moda na słoiki.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do