Reklama

Otwarta przyszłość dla Alei Wielkiej Wyspy

18/03/2016 08:55

Systematycznie oprotestowywana decyzja środowiskowa dla budowy mostu na Wielką Wyspę obroniła się przed najwyższą w Polsce instancją prawną. Naczelny Sąd Administracyjny odrzucił wniosek o kasację. Drogowcy czekali na to od września 2014 roku, kiedy to przedsięwzięcie zyskało prawomocną decyzję środowiskową.

Most ma powstać w ciągu połączenia drogowego, zwanego Aleją Wielkiej Wyspy. To około 4-kilometrowy odcinek, który ma połączyć ulicę Mickiewicza i Krakowską. Planowany jest jako pojedyncza jezdnia, z mostem przez Odrę i drugim przez Oławę. Dla takiego rozwiązania od lat istnieje gotowy, wolny od zabudowy, korytarz na osiedlach Dąbie i Sępolno.

Do rozpoczęcia inwestycji praktycznie nie są konieczne już żadne większe wyburzenia i wywłaszczenia. Planowana Aleja Wielkiej Wyspy to jedyna realna alternatywa przejazdu, umożliwiająca ominięcie zabytkowego mostu Zwierzynieckiego i przebiegającej przez środek parku Szczytnickiego ulicy Mickiewicza. Dodatkowe połączenie Wielkiej Wyspy z resztą miasta niezbędne jest także w związku z rozbudową Hali Stulecia i budową Afrykarium we wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym, ponieważ spowodowały one duży wzrost ruchu. 

Czy to koniec sporów o tę inwestycję? Niekoniecznie, jednak decyzja środowiskowa umożliwia rozpoczęcie projektowania. Szacowany koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.


Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do