
W tym tygodniu zakończyły się odbiory techniczne na budowie ciągu pieszo - rowerowego w ulicy Spiskiej. Nowa trasa powstała na odcinku między wyjazdem ze szpitala a nasypem kolejowym i Promenadą Krzycką. Trakt biegnie częściowo wzdłuż zabudowy jednorodzinnej oraz ogródków działkowych. W ramach projektu powstał 324 metrowy odcinek drogi o utwardzonej nawierzchni. Prace trwały niespełna 6 miesięcy, ich koszt nie przekroczył 1, 23 mln. zł
Ciąg spacerowy powstał między wyjazdem ze szpitala a nasypem kolejowym, zapewniając nie tylko wygodne połączenie z Promenadą Krzycką ale również komfortową obsługę bytową posesji mieszkalnych i ogródków działkowych. Mieszkańcy Gaju i sąsiadujących z nim osiedli już korzystają z nowej trasy, która przebiega przez wyjątkowo urokliwy zakątek.
- To popularna trasa spacerowa przenosząca zarówno lokalny jak i międzyosiedlowy ruch pieszy i rowerowy, w relacji od parku Skowroniego aż do ogródków działkowych na Ołtaszynie i Wojszycach.
Prowadzi przez zaciszne i zielone tereny, z dala od zgiełku wielkiego miasta, co przydaje jej atrakcyjności. Między wyjazdem ze szpitala a numerem 64 znajdują się również domki jednorodzinne, do których dojazd możliwy jest wyłącznie od strony ul. Spiskiej. O utwardzeniu i oświetleniu całego odcinka aż do linii kolejowej zadecydowali mieszkańcy, głosując na ten projekt w edycji WBO z 2019 roku – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Gruntowa nawierzchnia i brak oświetlenia utrudniały korzystanie z trasy po opadach deszczu , kiedy trudno było pokonać ją suchą nogą oraz po zapadnięciu zmroku. Teraz przemieszczanie się nowym traktem jest przyjemnością, rodzaj nawierzchni dostosowano do potrzeb użytkowników ruchu kołowego, rowerowego i pieszego, mając na uwadze retencję wód opadowych oraz dobrostan rosnących na tym obszarze drzew.
W ramach projektu na odcinku 324 m wybudowano:
drogę dojazdową do posesji o nawierzchni bitumicznej, szerokości 4,5m i długości ok. 114m,
drogę dojazdową do posesji o nawierzchni bitumicznej, szerokości 4,5m i długości ok. 114m,
ciąg pieszy o nawierzchni z kruszywa o długości 210 i szerokości 2m,
drogę rowerową o nawierzchni bitumicznej (w SOD nawierzchnia przepuszczalna mineralno-żywiczna) o - długości 210 m i szerokości 3,0m,
oświetlenie na całym odcinku,
odwodnienie powierzchniowe oraz muldy chłonne,
trawniki łąki kwietne i nasadzenia krzewów: trzmielina, kalina i bez koralowy,
„Stefę wejścia” na Promenadę Krzycką przy nasypie kolejowym (stojaki na rowery, ławki, kosze).
Prace budowlane trwały niespełna 6 mcy, rozpoczęto je w drugiej połowie styczniu br.
Generalnym wykonawcą była wrocławska firma Rotomat. Koszt inwestycji to 1 230 000 zł., źródłem finansowania był budżet Gminy Wrocław, w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2019.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie