Reklama

Co można załatwić zdalnie w urzędzie?

18/03/2020 23:28

Z powodu wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego większość jednostek Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy nie mogą załatwić swoich spraw. Wiele spraw można załatwić, nie wychodząc z domu, przez internet, korzystając z Internetowego Centrum Obsługi Mieszkańca.

Większość spraw możemy załatwić za pośrednictwem EPUAP lub tradycyjną pocztą.

Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:

Więcej czytaj tutaj

Ważne!

W przypadku odbioru dowodu osobistego, zameldowania cudzoziemca nieposiadającego numeru PESEL oraz odbioru prawa jazdy, jeżeli wniosek został złożony elektronicznie, można to zrobić osobiście we wskazanych siedzibach COM w godzinach 8.00-15.15.

Szczegóły dostępne tutaj.

Departament Prezydenta:

  • pisma i wnioski o patronat do kancelarii prezydenta (e-mail),
  • w pozostałych sprawach sugerowany jest kontakt telefoniczny.

Wydział Architektury i Budownictwa:

  • wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty,
  • zapytania w trybie informacji publicznej i inne wynikające z działalności wydziału,
  • wnioski o wypis i wyrys z miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego.

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych:

Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:

  • informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku),
  • informacje o statusie ochrony konserwatorskiej- informacje dotyczące wymaganych wniosków, dokumentacji projektowej (w nowych sprawach),
  • informacje o zasobach archiwalnych,
  • wnioski o dostępie do informacji publicznej.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:

  • wnioski od mieszkańców Wrocławia za pośrednictwem platformy e-PUAP,
  • udzielanie porad prawnych w prostych sprawach – bez konieczności analizy dokumentów (telefonicznie, pn.-pt., g. 08.00 - 15.30),
  • udzielanie ogólnych informacji w sprawach prowadzonych przez rzecznika,
  • przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na e-mail sekretariatu: [email protected]

Biuro Rozwoju Wrocławia

  • sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

  • niemal wszystkie sprawy, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z drogi, sprawy pożarowe.

Wydział Podatków i Opłat (za pośrednictwem EPUAP):

  • podatki od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych,
  • podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
  • opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • zaświadczenia w sprawach podatków i opłat,
  • zgłoszenie zmiany danych osobowych w sprawach dot. podatków i opłat lokalnych,
  • podatki rolne od osób fizycznych i osób prawnych,
  • podatki leśne od osób fizycznych i osób prawnych.

Szczegółowy wykaz spraw dostępny tutaj.

Wydział Spraw Obywatelskich (za pośrednictwem EPUAP oraz w Centrach Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1-8, ul. Bogusławskiego 8,10 i ul. Zapolskiej 4 oraz USC):

  • informacje i zapytania w sprawie umieszczania reklam (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków na umieszczanie nośników reklamowych (drogą pocztową i mailem),
  • informacje dotyczące Parku Kulturowego "Stare Miasto" (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • informacje dotyczące prowadzenia handlu okrężnego, funkcjonowania targowisk, gastronomii mobilnej, jarmarków, kiermaszy itp. (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków do losowania na miejsca handlowe (drogą pocztową i mailem),
  • pozyskiwanie informacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania, procedury rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej, zakładania spółki prawa handlowego lub spółdzielni socjalnej, uzyskania decyzji, licencji lub zezwoleń - niezbędnych do prowadzenia określonej działalności, lokalnych instytucji otoczenia biznesu (w zakresie pomocy finansowej, doradczej, informacyjnej i inkubacyjnej),
  • bieżąca obsługa dotacji przyznanych organizacjom pozarządowym (zdalnie).

Wydział Zamówień Publicznych:

  • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej równowartość 214 000 euro (próg unijny) poprzez platformę przetargową,
  • zwracanie się przez wykonawców o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż równowartość 214 000 euro.

Wydział Lokali Mieszkalnych:

  • zapytania dotyczące ogólnych zasad ubiegania się o lokal mieszkalny z zasobu Gminy Wrocław,
  • zapytania dot. regulowania tytułów prawnych do zajmowanych lokali oraz w toczącym się już w Wydziale postępowaniu,
  • przesyłanie wniosków.

Biuro Rady Miejskiej Wrocławia:

  • indywidualny kontakt z Radnymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (odwołane dyżury),
  • korespondencja klientów do Biura Rady Miejskiej Wrocławia i do poszczególnych Komisji (mailem).

Wydział Inżynierii Miejskiej:

  • wszystkie sprawy mogą być realizowane zdalnie lub telefonicznie.

Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa

  • wszystkie sprawy i postępowania mogą być obsługiwane telefonicznie lub mailowo.

Biuro Nadzoru Właścicielskiego:

  • wszystkie sprawy można załatwiać zdalnie.

Wydział Środowiska i Rolnictwa 

  • sprawy można załatwiać przez pocztę e-puap oraz pocztą tradycyjną,
  • uzyskiwanie informacji wyłącznie telefonicznie.

Biurze Obsługi Infrastrukturalnej:

  • wszystkie sprawy można załatwić zdalnie.

Wydział Wody i Energii

Doradztwo energetyczne: odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany pieca, w szczególności:

  • jak uzyskać dopłatę z miejskich programów KAWKA Plus (wymiana pieca) oraz Termo Kawka (wymiana okien),
  • jak uzyskać dopłatę z Lokalnego Programu Osłonowego (dopłaty do rachunków za ogrzewanie),
  • jak uzyskać zwolnienie z czynszu po wymianie pieca w mieszkaniu komunalnym,
  • gdzie szukać źródeł finansowania zmiany ogrzewania, termomodernizacji oraz inwestycji w odnawialne źródła energii,
  • czy we Wrocławiu można palić w piecu na węgiel lub w kominku.

Planowanie przestrzenne 

wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo, a ewentualne wnioski czy uwagi do planów miejscowych mogą być składane mailowo lub pocztą tradycyjną.

Wpisanie zadania do PGN i odbiór potwierdzenia można przesłać pocztą  tradycyjną lub mailowo.

  • Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać telefonicznie.
  • Nie są to sprawy terminowe, mogą  być odłożone w czasie (zwolnienie od podatku jest przyznawane dopiero  od następnego roku)

Program  „złap deszcz”:  

  • informacja o statusie złożonego wniosku , oraz wniosku o rozliczenie
  • zapytania w sprawie Projektu "GrowGreen" na email: [email protected]
  • dokumentacja projektowa do zaopiniowania w zakresie gospodarowania wodami opadowymi można wysyłać tradycyjną pocztą lub elektronicznie na  email: [email protected]

Wszystkie informacje w tym zakresie można uzyskać telefonicznie lub mailowo.


Miejskie Centrum Usług Społecznych

  •  uzyskanie informacji o świadczonych usługach - domy pomocy społecznej i dzienne domy pomocy

MOPS

  • info wysłane odrębną wiadomością z uwagi na obszerność.

Wydział Partycypacji

  • Wszystkie sprawy tam gdzie wymagany jest podpis, można załatwiać przez e-puap lub przesłanie Poczta Polską
  • pełna informacja ka każdy temat z zakresu zadań realizowanych przez WSS jest udzielany telefonicznie lub przez strony WWW lub media społecznościowe.

Dodatkowo:

  • Sekcja ds. Rewitalizacji:

wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji

Dział ds. Partycypacji

  • Obecnie żadne konsultacje społeczne nie odbywają się. Planowane są procesy, które będą prowadzone w formie wyłącznie elektronicznej.
  • Zgłoszenia na panel obywatelski przyjmowane są zgodnie z harmonogramem, planowane na 24 marca, na godz. 12.00 losowanie panelistek i panelistów odbędzie się i będzie relacjonowane na żywo na stronie www.wroclaw.pl/rozmawia.

Nieodpłatna Pomoc Prawna

Nieodpłatne porady prawne będą udzielane jedynie przez telefon. Warunkiem uzyskania pomocy przez telefon jest złożenie na adres poczty elektronicznej podany niżej wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez telefon, zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej).

  • Lokale użytkowe dla organizacji pozarządowych - opinie.
  • Wnioski o  można przesłać mailem (scan),
  • Nadzór nad NGO/ wpisy do ewidencji, sprawdzenie dokumentów złożonych przez NGO i wymiana uwag (mail).

WBO i Fundusz Osiedlowy

  • kontakt e-mail  

Dział współpracy z NGO

  • Komisja konkursowa - może działać zdalnie,
  • wnioski o wypłatę środków 
  • zamieszczanie informacji (ogłoszeń, weryfikacji formalnej, rozstrzygnięć itp)  na BIP

Lista usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.

źródło

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do