
Czy firmy zajmujące się budową dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zejdą z ich budowy pomimo zawartych umów z zakresu zamówień publicznych? Istnieje takie prawdopodobieństwo. Wykonawcy winią za to galopującą inflację – rażące wzrosty kosztów materiałów, usług i sprzętu w okresie od złożenia ofert do chwili obecnej.
- Sytuacja, która nastąpiła szczególnie od wybuchu wojny, jest nadzwyczajna, wzrost cen jest w tej chwili niespotykany w ostatnich latach. W tej sytuacji dalsze prowadzenie inwestycji może doprowadzić do bankructwa firm – argumentuje Dariusz Gajda dyrektor ds. realizacji kontraktu z firmy Drog-Bud.
Przedstawiciele GDKKiA spotkali się w tej sprawie przedstawicielami firm, aby omówić obecną sytuację na rynku i możliwe scenariusze działań, przedstawiono wykonawcom możliwość zmiany zapisów umów. Aktualnie prace na tych kontraktach są kontynuowane. Dotyczy to między innymi w chwili obecnej remontu autostrady A4, rozbudowy DK 45, rozbudowy DK 41, przebudowy MOP-u kategorii I w ciągu autostrady A4 w woj. opolskim - MOP Jankowice Wielkie; wykonania remontów nawierzchni jezdni DK40, DK41, DK40, DK88, DK94 czy DK46.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie