Reklama

Wrocław z innej strony - przejazd Towarową Obwodnicą Wrocławia

13/05/2018 17:32

Z okazji Dni Otwartych Funduszy Europejskich Koleje Dolnośląskie zorganizowały przejazd kolejową estakadą i niedostępną na co dzień dla ruchu pasażerskiego towarową Obwodnicą Wrocławia.

Towarowa Obwodnica Wrocławia łączy stację rozrządową Wrocław Brochów ze stacją rozrządową Wrocław Gądów. Omija centrum miasta od południa i zachodu. Linia w całości poprowadzona została na nasypie. W ciągu linii wybudowano liczne wiadukty. 

Budowa Towarowej Obwodnicy Wrocławia rozpoczęła się w 1891 roku. Linię uruchomiono w 1896 roku. Jej długość wynosiła 12,4 km. Linia w całości była dwutorowa. Oprócz głównego połączenia Brochów – Gądów, budowa obejmowała także stację zdawczo–odbiorczą Portu Popowice.

Z nadwyżek gruntu przeznaczonego pod budowę nasypu obwodnicy kolejowej usypano kilka sztucznych wzniesień, np. Mała Sobótka, Wzgórze Bendera, czy Skórnik. Są one położone wzdłuż biegu linii kolejowej.

W 1927 roku obwodnicę uzupełniono o łącznicę długości 6 km łączącą Muchobór z Muchoborem Wielkim (obecnie Linia kolejowa nr 751 i inne). Linię rozbudowano także o kolejne, bezkolizyjne łącznice obwodnicy z linią kolejową w kierunku Legnicy. Zwiększono także liczbę torów na odcinku Brochów – Stadion (przy ul. Oporowskiej)

Wybudowanie Towarowej Obwodnicy Wrocławia umożliwiło w latach 1900–1905 przebudowę linii prowadzącej przez centrum miasta do dworca Wrocław Główny, polegającą na wybudowaniu estakady kolejowej i wiaduktów, dzięki czemu zlikwidowano jednopoziomowe skrzyżowania linii kolejowej z ulicami. Całość prac, zarówno obwodnicy kolejowej, jak i estakady realizowała była w ramach kompleksowego programu porządkowania wrocławskiego węzła kolejowego i likwidacji torów biegnących w ulicach oraz kolizyjnych skrzyżowań jednopoziomowych.

źródło : wikipedia

Dzisiejszy przejazd w Wrocławia Głównego do Siechnic był okazją, aby porozmawiać o zmianach, które zaszły we Wrocławiu w ostatnich latach oraz zapoznania się z inwestycjami realizowanymi na Dolnym Śląsku ze środków unijnych.

Dzięki środkom pochodzącym z Unii Europejskiej byliśmy w stanie zakupić komfortowe pociągi, którymi dzisiaj można podróżować po Dolnym Śląsku. Dzień Otwarty Funduszy Europejskich to okazja, aby o tym przypomnieć i zaprezentować nowoczesny tabor Kolei Dolnośląskich.

Z wysokiego nasypu towarowej obwodnicy Wrocławia można było dziś zobaczyć jak zmienił sie Wrocław i posłuchac jaki wpływ na to miały fundusze europejskie.



Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do