
Z okazji Dni Otwartych Funduszy Europejskich Koleje Dolnośląskie zorganizowały przejazd kolejową estakadą i niedostępną na co dzień dla ruchu pasażerskiego towarową Obwodnicą Wrocławia.
Towarowa Obwodnica Wrocławia łączy stację rozrządową Wrocław Brochów ze stacją rozrządową Wrocław Gądów. Omija centrum miasta od południa i zachodu. Linia w całości poprowadzona została na nasypie. W ciągu linii wybudowano liczne wiadukty.
Budowa Towarowej Obwodnicy Wrocławia rozpoczęła się w 1891 roku. Linię uruchomiono w 1896 roku. Jej długość wynosiła 12,4 km. Linia w całości była dwutorowa. Oprócz głównego połączenia Brochów – Gądów, budowa obejmowała także stację zdawczo–odbiorczą Portu Popowice.
Z nadwyżek gruntu przeznaczonego pod budowę nasypu obwodnicy kolejowej usypano kilka sztucznych wzniesień, np. Mała Sobótka, Wzgórze Bendera, czy Skórnik. Są one położone wzdłuż biegu linii kolejowej.
W 1927 roku obwodnicę uzupełniono o łącznicę długości 6 km łączącą Muchobór z Muchoborem Wielkim (obecnie Linia kolejowa nr 751 i inne). Linię rozbudowano także o kolejne, bezkolizyjne łącznice obwodnicy z linią kolejową w kierunku Legnicy. Zwiększono także liczbę torów na odcinku Brochów – Stadion (przy ul. Oporowskiej)
Wybudowanie Towarowej Obwodnicy Wrocławia umożliwiło w latach 1900–1905 przebudowę linii prowadzącej przez centrum miasta do dworca Wrocław Główny, polegającą na wybudowaniu estakady kolejowej i wiaduktów, dzięki czemu zlikwidowano jednopoziomowe skrzyżowania linii kolejowej z ulicami. Całość prac, zarówno obwodnicy kolejowej, jak i estakady realizowała była w ramach kompleksowego programu porządkowania wrocławskiego węzła kolejowego i likwidacji torów biegnących w ulicach oraz kolizyjnych skrzyżowań jednopoziomowych.
źródło : wikipedia
Dzisiejszy przejazd w Wrocławia Głównego do Siechnic był okazją, aby porozmawiać o zmianach, które zaszły we Wrocławiu w ostatnich latach oraz zapoznania się z inwestycjami realizowanymi na Dolnym Śląsku ze środków unijnych.
Dzięki środkom pochodzącym z Unii Europejskiej byliśmy w stanie zakupić komfortowe pociągi, którymi dzisiaj można podróżować po Dolnym Śląsku. Dzień Otwarty Funduszy Europejskich to okazja, aby o tym przypomnieć i zaprezentować nowoczesny tabor Kolei Dolnośląskich.
Z wysokiego nasypu towarowej obwodnicy Wrocławia można było dziś zobaczyć jak zmienił sie Wrocław i posłuchac jaki wpływ na to miały fundusze europejskie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie