Reklama

Wrocław miasto przygody – spot ogólnopolskiej kampanii turystycznej nagrodzony na prestiżowym Festiwalu w Warszawie!

Redaktorzy
29/02/2024 17:14

Stolica Dolnego Śląska stworzyła w zeszłym roku kampanię turystyczną: Wrocław miasto przygody, za którą dziś odebrała nagrodę FilmAT Festival w Warszawie w kategorii najlepszy film dotyczący Tursytyki/Promocji miasta!

Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczyło dziesiątki tysięcy bywalców kin w największych polskich miastach. Do tego kilkaset billboardów zapraszających do… Wrocławia.

Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował w maju 2023 roku specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym jedna z najwybitniejszych postaci polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski, oraz wspaniali aktorzy młodszego pokolenia: Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Podczas filmu przenieśliśmy się w najpopularniejsze miejsca we Wrocławiu – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek.

W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, kampanii outdoorowej na ponad 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej. Jest ona kontynuowana również w tym roku i rozszerzona na zagranicę (miasto przygotowało spoty dystrybuowane z dubbingiem w języku angielskim, niemieckim, czeskim i hiszpańskim). Dodatkową atrakcją są specjalnie stworzone trasy turystyczne dla różnych odbiorców.

- Wrocław - miasto spotkań, 100 mostów, słoneczników, Europejskiej Stolicy Kultury, Wenecja północy, a od zeszłego roku również miasto przygody - miasto, gdzie przygoda kryje się za każdym rogiem. Doceniony przez Państwa spot, to podstawowy element kampanii, którą realizowaliśmy w zeszłym roku w 7 miastach - w kinach i na billboardach oraz w internecie. To dla nas niezwykle ważna nagroda, bo pokazuje, że to, co staramy się robić jak najlepiej, jest obiektywnie oceniane na tak wysokim poziomie! Bez wątpienia Wrocław jest jedną z najsilniejszych Marek turystycznych w Polsce - ta nagroda i niemal 6 mln turystów rocznie to potwierdza – mówił po odebraniu wyróżnienia Alfred Wagner, wicedyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.

– Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody”, jak się okazało, w sposób bardzo atrakcyjny, chcieliśmy ściągnąć kolejnych odwiedzających do Wrocławia. Liczyliśmy na to, że poczują oni niepowtarzalny klimat naszego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora. Dotychczasowe analizy naszej kampanii potwierdzają, że się nie myliliśmy. Cieszymy się z otrzymanego wyróżnienia i mamy nadzieję, że dla wielu, Wrocław stał się właśnie takim „miastem przygody”. A kolejnych turystów serdecznie zapraszamy do Wrocławia. Po przygodę! – dodawał Wagner.

Dotychczasowe liczby i statystyki pod tym względem nie kłamią! Z największych atrakcji Wrocławia można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO. W latach 2019-2023 Afrykarium odwiedziło ponad 7 mln turystów. Przychód z biletów w zeszłym roku wyniósł ponad 82 mln zł i wiązał się oczywiście z niesłabnącą wysoką frekwencją. O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych. Rekordowe wyniki w każdym kolejnym miesiącu złożyły się łącznie na 3,9 mln pasażerów!

Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, który cieszył się jeszcze większą popularnością, niż w 2022.

Jaki był pomysł na całą kampanię? Opowieść o historii niezwykłego skarbu i jego losach! W latach 30-tych XII wieku dzisiejsze wrocławskie osiedle Ołbin było wsią. I właśnie tam powstało niezwykłe opactwo benedyktynów. Po kilkuset latach istnienia, w obawie przed najazdem Turków, rozebrano je, a fragmenty architektury, kolumny i rzeźby wmurowano w istniejące do dziś budynki we Wrocławiu. Ówczesne Opactwo Ołbińskie było w swoim czasie czymś niespotykanym w tej części Europy. To, co dziś z niego zostało, już zasługuje na miano skarbu. Równocześnie krąży legenda, że w grobie Piotra Włostowica złożonym w opactwie był skarb. A nawet jeśli nie, to Wrocław jest sam w sobie swoistym skarbem, wartym odkrycia.

Warto dodać, że w kampanii wziął udział m.in.: Daniel Olbrychski, który wcielił się w złowrogiego poszukiwacza Skarbu Ołbińskiego. Do kampanii przyłączyły się również inne znane osoby, związane z Wrocławiem, które przekonywały, dlaczego to miasto jest warte zobaczenia i odwiedzenia.

Daniel Olbrychski: "Wrocław? To przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus!”

Mrozu, muzyk, laureat 5 muzycznych Fryderyków: „Za każdy dobry dzień, dobry wieczór i dobrą noc, którą spędziłem we Wrocławiu dziękuję!”

Roberta Makłowicza, znanego krytyka kulinarnego i Ambasadora Roku Dobrych Relacji z Wrocławiem łączą jedne z najpiękniejszych wspomnień w jego życiu.

- Za te wszystkie chwile dziękuję Wrocławiowi, dziękuję wrocławiankom i wrocławianom – mówi Makłowicz.

Marek Krajewski, autor bestsellerowych powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, również podkreśla wyjątkowość miasta:

"Jako autor powieści kryminalnych osadzonych we Wrocławiu, wiem, że to miasto ma wiele do zaoferowania zarówno pod względem historii, jak i przygody. Ta kampania ukazuje pełnię doświadczeń, jakie czekają na każdego, kto odwiedzi Wrocław. Warto dać się porwać tej przygodzie i poznać miasto z zupełnie nowej perspektywy."

Partnerami Kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do