Reklama

WROCŁAW KODUJE 2.0 – VI EDYCJA ZA NAMI

Redaktorzy
13/06/2022 18:33

98 wrocławskich szkół i ponad 3 tysiące uczniów, którzy rozwiązali ponad 82 576 praktycznych zadań programistycznych i bazodanowych – zakończyła się VI Edycja Projektu WROCŁAW KODUJE 2.0.

WROCŁAW KODUJE 2.0 to projekt, który trwa nieprzerwanie od 2016 r. i jest jednym z kilku najstarszych i największych na świecie miejskich programów rozwoju kompetencji programistycznych wśród uczniów szkół średnich i podstawowych.

– Dzięki projektowi uczniowie używają języków programowania do rozwiązywania problemów, co pozwala im zidentyfikować własne zdolności i zainteresowania oraz przygotować do kontynuowania nauki w sprofilowanych klasach szkół średnich i na kierunkach informatycznych uczelni - Radosław Błasiak z Fundacji „Liga Niezwykłych Umysłów”.


 

Do projektu przystępuje coraz więcej szkół i uczniów, którzy rozwiązują coraz więcej zadań programistycznych. Ostatni rok był po tym względem rekordowy - uczniowie wrocławskich szkół rozwiązali ponad 100 tysięcy praktycznych zadań wymagających napisania programów bądź poleceń do baz danych. Projekt trwa już sześć lat i prowadzony jest przez Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu oraz Fundację „Liga Niezwykłych Umysłów”.


– To wzorcowy przykład wykorzystania współczesnych technologii w obszarze edukacji realizowanych przez Miasto Wrocław, jednostki edukacyjne oraz Fundację. Efektem kilkuletniej pracy jest przeszkolenie setek uczniów wrocławskich szkół – mówi Tymoteusz Przybylski, Dyrektor Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu.


 

Misja: zaprogramuj Wrocław”

Jednym z elementów VI Edycji WROCŁAW KODUJE 2.0 był konkurs skierowany do młodzieży pn. „MISJA: ZAPROGRAMUJ WROCŁAW”. Jego założeniem było napisanie misji programistycznej o Wrocławiu wraz fabułą i grafiką.

Celem zadania było stworzenie gry edukacyjnej - misji o Wrocławiu. W projekcie należało odwołać się do prawdziwych wydarzeń kulturalnych, historycznych, sportowych i innych, do znanych postaci, osobistości lub zabytków czy miejsc i okoliczności. Gry mogły być przygotowane zarówno w konwencji detektywistycznej, fantasy, kryminalnej czy przygodowej.

– Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie wrocławskiej młodzieży programowaniem, widzimy ich zaangażowanie w projekty i chęć rozwoju właśnie w tej dziedzinie. Aby być częścią dynamicznego rozwoju technologii trzeba mieć umiejętności wykraczające poza wiedzę wyniesioną ze szkolnych lekcji i dzięki takim projektom jest to możliwe – mówi Magda Kroma z Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Młodzież miała za zadanie przygotować fabułę gry, zagadki logiczne, zadania programistyczne, grafikę oraz krótki opis. Gry dostępne będą w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

Nagrodę główną za misję pt. "KrasCon" otrzymał zespół z LO VII. Dodatkowo wyróżnienia otrzymały: dwa zespoły z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej za misje pn. „Podziemia Wrocławia" oraz "Wszystkie mosty przechodzą przez Wrocław". Trzecie wyróżnienie trafiło do zespołu z Liceum Ogólnokształcącego nr X, za misję pn. „Doktor metal".

Już dziś wygrana misja będzie dostępna na portalu wrocław.pl, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł samodzielnie „zmierzyć” się z grą.

Uczniowie pracują na platformie Ligi Niezwykłych Umysłów wykorzystując umiejętności programistyczne nabyte podczas kursów Wrocław koduje 2.0.


 

 

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do