Reklama

Wroclavia nominowana w konkursie Property Design Awards 2018

08/02/2018 12:50

Do 11 lutego można oddać głos na Wroclavię w konkursie Property Design Awards 2018. Obiekt z Wrocławia ma szansę zostać uznany za najpiękniejsze centrum handlowe powstałe w 2017 r. w Polsce. Został nominowany w dwóch kategoriach: Design-Wnętrza (Centrum Handlowe) oraz Bryła (Centrum Handlowe).


Prestiżowy konkurs, organizowany przez wydawcę portali PropertyDesign.pl i PropertyNews.pl wyróżnia obiekty o wyjątkowej architekturze i inspirującym designie. Nominacje zostały przygotowane na podstawie zgłoszeń czytelników wspomnianych portali oraz prac jury. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach zostaną wyłonieni po podliczeniu wskazań jury oraz głosów internautów. Głosy można oddawać do 11 lutego na stronie:

http://www.propertydesign.pl/konkurs/property-design-awards-2018,30/

 

- Nominacja w konkursie z dziedziny designu, co istotne, przyznana na podstawie głosów czytelników, to dla nas niezwykle ważne wyróżnienie. Naszą intencją było wniesienie na wrocławski rynek nowego standardu usług, zarówno poprzez przyjemną, ożywioną atmosferę centrum, jak i poprzez niezwykłą, innowacyjną architekturę, która zapada w pamięć i stanowi ponadczasowy punkt odniesienia. Cieszę się, że odbiorcy doceniają nasz projekt i dziękuję za wszystkie oddane na nas głosy – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii.


Uroczysta Gala wręczenia statuetek Property Design Awards 2018 odbędzie się podczas III edycji 4 Design Days zaplanowanych na dni 15-18 lutego 2018 r.


Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie: http://www.4dd.pl/2018/pl/property-design-awards-2018/211/



Nowoczesna i ekologiczna architektura Wroclavii


Celem twórców Wroclavii było wykreowanie unikalnej koncepcji architektonicznej, która stanie się ponadczasowym punktem odniesienia. 


Budynek został zaprojektowany przez polską firmę IMB Asymetria, a wnętrza to dzieło wiodącej paryskiej pracowni Saguez&Partners. Inspiracją dla projektu była natura, a w szczególności ponad 300-letni dąb „Przewodnik”, który wita gości przy wejściu głównym zlokalizowanym u zbiegu ulic Borowskiej i Suchej. Kształt wnętrz nawiązuje do płynącej przez Wrocław Odry, jej wysp oraz mostów. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz zastosowano najwyższej jakości naturalne materiały i formy (m.in. drewno i marmur), które podkreślają reprezentacyjny charakter budynku i stosowaną w projekcie zasadę zrównoważonego rozwoju. Wyróżnikiem centrum są także iluminowane elewacje z efektem trójwymiarowości, wykorzystanie w szerokim zakresie przyjaznego dla odwiedzających światła dziennego, szklane wejścia oraz ich zadaszenia wykonane z niezwykle trwałego materiału GRP.


Wroclavia przywróciła okolicy dawny wielkomiejski charakter, a powiązanie dworca autobusowego z odrestaurowanym dworcem głównym PKP i przystankami komunikacji miejskiej stworzyło nowoczesny, wygodny węzeł przesiadkowy


Już na etapie projektowo-budowlanym część handlowa Wroclavii uzyskała certyfikat ekologiczny BREEAM Interim, który potwierdza wyjątkową przyjazność budynku dla jego użytkowników i środowiska. Podczas certyfikacji Wroclavia uzyskała najwyższy w Europie rezultat dla centrum handlowego w budowie – 81,3% punktów (ocena excellent).


Budowa Wroclavii trwała dwa i pół roku, od kwietnia 2015 r. do 18 października 2017 r. (data otwarcia dla klientów). W wyniku wartej 240 mln EUR inwestycji powstał imponujący, wielopoziomowy i wielofunkcyjny obiekt, z podziemnym dworcem autobusowym.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do