Reklama

Stacja Lubin: remont na kluczowym etapie

02/05/2018 18:57

Na stacji kolejowej w Lubinie montowane są nowe, dodatkowe rozjazdy. To kluczowy etap trwającej przebudowy tego odcinka linii nr 289, który wymagał zamknięcia jednego z dwóch przejazdów kolejowych.

Jak zapewnia inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, dodatkowe rozjazdy zwiększą przepustowość tj trasy i zapewnią lepszą obsługę przewozów towarowych i pasażerskich na terenie Zagłębia Miedziowego.

– Rozjazdy są już na stacji. Przygotowany jest dźwig do ich montażu. Przez weekend pracownicy zdemontowali odcinek torów i przygotowują teren pod ułożenie nowych rozjazdów. Prace w tej lokalizacji zaplanowano do soboty. Na czas intensywnych prac i dostawy materiałów, do 5 maja zamknięty został jeden z dwóch przejazdów kolejowo-drogowych koło stacji – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Na całej trasie z Legnicy do Lubina demontowane są tory i wymieniane konstrukcje sieci trakcyjnej. Na lubińskiej stacji widać maszyny przygotowujące dwa nowe perony. Będą one przesunięte bliżej ulicy, a ich wysokość zapewni dogodne dojście do pociągów. Perony zostaną też wyraźnie oznakowane, oświetlone i wyposażone w tablice informacyjne. Osoby niepełnosprawne ruchowo będą miały do nich ułatwiony dostęp.

Jak już informowaliśmy, dzięki wartej 200 mln zł inwestycji będzie możliwe przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Legnicą, Lubinem i Głogowem. Pociągi osobowe pojadą na tej trasie z prędkością do 120 km/h. Mieszkańcy regionu będą mogli wsiadać do pociągu na 10 stacjach i przystankach. Nowością będzie przystanek Lubin Stadion

– Po modernizacji istotnie zmienią się warunki dla transportu towarowego. Składy z ładunkami pojadą nawet 80 km/h. Zakres przewidzianych prac na 40 km obejmuje m.in. tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych znacznie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Budowa nowego wiaduktu kolejowego na stacji Koźlice dodatkowo usprawni system komunikacji – dodaje Mirosław Siemieniec.

Na dolnośląskiej sieci kolejowej trasa z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa jest łącznikiem między magistralami kolejowymi: linią E 30, biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec, Legnicę, Wrocław do Przemyśla, oraz linią nr 273, czyli tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław, Głogów, Zieloną Górę i Szczecin. Przebudowa linii potrwa do końca przyszłego roku.


źródło

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do