Reklama

Rola content marketingu w pozycjonowaniu. Jakie treści poprawią notowania w Google?

24/02/2021 10:11

Promowanie swojej działalności za pomocą eksperckich wpisów pomaga zdobyć zaufanie odbiorców. Trzeba jednak zadbać, aby autentycznie wartościowa treść trafiła do odpowiednich osób. Najlepiej prosto do grupy docelowej, z której firma pozyskuje najwięcej lojalnych klientów. Co zrobić, by fachowe omówienia interesujących zagadnień oraz praktyczne poradniki nie lądowały w internetowej próżni? Uwzględniać zasady SEO i jego dobre praktyki.

Poziom merytoryczny to nie wszystko. Content trzeba jeszcze odpowiednio opakować i sformatować

Któż nigdy nie stracił ochoty na zapoznanie się z rozbudowanym artykułem po zderzeniu ze ścianą tekstu? Jeżeli internauci mają problem z szybkim dotarciem do meritum sprawy, bez zbędnego zastanowienia opuszczają stronę. Takie zachowania obniżają wskaźniki, które Google traktuje jako wyznacznik użyteczności witryn internetowych. Dlatego pozycjonowanie stron www przyniesie oczekiwane efekty tylko w sytuacji, kiedy zamieszczane w firmowym serwisie treści będą łatwo przyswajalne i zoptymalizowane. Co to oznacza w praktyce? Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB radzą, aby dzielić wpisy na niezbyt długie akapity. Tekst przedzielony tematycznymi nagłówkami wygląda o wiele korzystniej, a dodatkowo łatwiej do niego wrócić po jakimś czasie. W ten sposób czytelnik nie czuje „przymusu” zapoznania się z całością od razu, a nagłówki pozwolą szybko przypomnieć sobie całą wcześniejszą treść. Warto również stosować numerowane lub wypunktowane listy oraz wyliczenia.

Reakcje użytkowników na zawartość strony wpływają na efektywność pozycjonowania strony internetowej

Kolejnym nawykiem, który warto sobie wpoić w kontekście content marketingu i SEO, są wyróżniki kluczowych fragmentów. Pogrubienia, podkreślenia czy kursywa od razu rzucają się w oczy. Takie rozwiązania zwiększają czytelność wpisu i pozwalają wyłapać najważniejsze informacje. Przydają się nie tylko użytkownikom, ale też robotom wyszukiwarki Google. Odpowiednio sformatowany tekst ma większe szanse, aby znaleźć się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. W jaki jeszcze sposób algorytmy mierzą jakość contentu? Między innymi poprzez porównanie częstotliwości występowania określonych zwrotów (w kontekście pizzy regularnie pojawia się słowo „ciasto” albo włoskie nazwy, np. „Margarita”) czy badając reakcje użytkowników. Im więcej czasu spędzają odbiorcy na stronie, przewijając cały tekst i czytając kolejne materiały, tym wyraźniejszy sygnał że użytkownik odnalazł w serwisie to, czego szukał i potrzebował.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do