
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę ul. Piłsudskiego na odcinku od pl. Legionów do ul. Świdnickiej, oraz ul. Zielińskiego od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej w celu wyznaczenia na nich dróg i pasów rowerowych. Przedstawiła ją firma ROTOMAT Sp. z o.o, która wykona prace za niespełna 2 mln 320 tys. zł.
Przebudowa spowoduje kilka znaczących zmian w organizacji ruchu. Ulica Piłsudskiego zostanie objęta ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Wzdłuż niej powstaną pasy i drogi rowerowe (niektóre odcinki nowej infrastruktury rowerowej wyznaczone będą na chodniku, a niektóre na jezdni).
Przebudowane zostaną skrzyżowania ul. Piłsudskiego. Zlikwidowany zostanie pas do skrętu w prawo w ul. Lelewela (relacja ta będzie realizowana z pasa do jazdy na wprost). Na pozyskanym w ten sposób pasie wyznaczona zostanie zatoka autobusowa. Przejazd i przejście dla pieszych, wyznaczone przez ul. Lelewela oraz przez ul. Piłsudskiego zostaną wyniesione względem poziomu jezdni.
Przy skrzyżowaniu z ul. Zielińskiego wyznaczone zostanie nowe przejście dla pieszych oraz przejazdy rowerowe dla 3 relacji. Przejazd rowerowy powstanie również przez ul. Zapolskiej i ul. Kościuszki.
Zmiany obejmą także ulicę Zielińskiego. Na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej zlikwidowany zostanie prawy pas jezdni, na którym wyznaczony zostanie pas rowerowy oraz, bliżej ul. Bogusławskiego, także pas rowerowy do skrętu w lewo. Relacja w przeciwnym kierunku realizowana będzie pasem rowerowym oraz ciągiem pieszo-rowerowym.
Dostosowanie ulicy Piłsudskiego do potrzeb rowerzystów pociągnie za sobą konieczność przebudowy sygnalizacji świetlnych, korekty lokalizacji słupów trakcyjnych i oświetleniowych oraz wyznaczonych miejsc postojowych.
Zadanie realizowane jest w ramach projektu nr 59 z Wrocławski Budżet Obywatelski. Prace zakończą się do 30 maja 2018 roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie