
Na zajezdni MPK Wrocław nad ranem zameldował się pierwszy zamówiony tramwaj firmy Modertrans. Robi naprawdę dobre wrażenie. Jest przestronny, klimatyzowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zresztą zobaczcie sami.
Dzisiaj nad ranem do Wrocławia trafił pierwszy z sześciu zamówionych składów Moderus Beta MF 19AC wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans.
- Producent w tej chwili szykuje tramwaj do odbioru przez MPK – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK.
Pojazdy te, podobnie jak Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.
Dostawa wszystkich ma zakończyć się jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
- Nowe tramwaje z rodziny Moderus zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy typu Konstal 105 Na – wyjaśnia rzecznik prasowa MPK Wrocław.
MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto.
- Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami, czy technologią nie ustępują znanym już Pesom. Kosztowały natomiast połowę tego co tramwaje z Bydgoszczy – dodaje Agnieszka Korzeniowska.
W ruchu liniowym Modertrans-y mają pojawić się jeszcze w tym roku.
Moderus Beta MF 19ACParametry
Dł.: 28250 mm
Szer.: 2354 mm
Człon niskopodłogowy
Liczba miejsc: 214
siedzących: 40
stojących: 174
Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
Wózki napędowe: 4 szt. skrętne
Napęd: asynchroniczny
Kolor – metalic blue
Wyposażenie
Klimatyzacja przedziału pasażerskiegoKanały rozprowadzające powietrzeSystem monitoringuDynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciemPlatforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcychŁadowarki USBKoszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie