
17 stycznia 2018 r. na 156 km autostrady A4 inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu zatrzymali do kontroli pojazd członowy przewoźnika rumuńskiego. Pojazdem wykonywany był międzynarodowy transport drogowy artykułów tekstylnych w relacji Rumunia – Niemcy.
Bezpośrednio po zatrzymaniu inspektorzy dokonali wydruków z tachografu cyfrowego. Podczas analizy danych z karty kierowcy, zdarzeń i usterek oraz danych technicznych rejestrowanych przez urządzenie kontrolna pomiarowe inspektorzy nabrali podejrzeń, że w pojeździe może być zainstalowane niedozwolone urządzenie służące do manipulowania wskazaniami tachografu. Wskazywały na to charakterystyczne kody błędów. W celu potwierdzenia przypuszczeń dokonano szeregu pomiarów kontrolnych. Wskazania użytego miernika cenowego potwierdziły przypuszczenia.
Wobec powyższego inspektorzy skierowali pojazd do wyspecjalizowanego warsztatu celem zdiagnozowania miejsca zainstalowania wyłącznika tachografu i jego zdemontowania. Z przyczyn obiektywnych inspektorzy musieli udać się do warsztatu oddalonego aż o 60 km od miejsca kontroli.
Po przybyciu na miejsce okazało się, że wyłączniki zainstalowany był bezpośrednio w samym impulsatorze.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie