
W związku z potwierdzonym przypadkiem zarażenia koronawirusem u jednego z pracowników Centrum Obsługi Mieszkańca przy al. Kromera 44, od piątku, 30 października, wspomniana placówka zostaje zamknięta do odwołania. Aktualnie COM przy al. Kromera poddany jest procesowi odkażania – podobne prace przeprowadzamy w każdym COM-ie raz w tygodniu, albo gdy zaistnieje taka potrzeba.
Warto pamiętać, że wszystkie sprawy, które dotychczas mieszkańcy Wrocławia załatwiali w Centrum Obsługi Mieszkańca przy al. Kromera 44, można bez problemu załatwić w dwóch pozostałych, czynnych COM-ach – przy ul. G. Zapolskiej 4 oraz przy pl. Nowy Targ 1/8.
Przypominamy także, że od 1 września 2020 r. obsługa klientów w sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy, meldunkowych, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej w COM I i COM II (przy ul. G. Zapolskiej 4 oraz pl. Nowy Targ 1-8) odbywa się w wydłużonych godzinach, od godz. 8.00-17.15.
Co więcej, informujemy, że dodatkowo, aby zmniejszyć liczbę klientów w dniach roboczych, w soboty, 7 i 21 listopada 2020 roku, w godzinach od 8.00 do 13.00, będzie czynne Centrum Obsługi Mieszkańca I, przy ul. G. Zapolskiej 4 (w zakresie rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych).
***
Przypominamy, że większość spraw możemy załatwić zdalnie - za pośrednictwem ePUAP, telefonicznie lub tradycyjną pocztą.
Tutaj można znaleźć listę spraw, jakie możemy załatwić w Urzędzie bez wychodzenia z domu: https://www.wroclaw.pl/portal/co-i-jak-zalatwic-w-urzedzie-zdalnie
***
Infolinia 71 777 77 77
Konsultanci są do Państwa dyspozycji we wszystkich sprawach obsługiwanych przez Urząd Miejski Wrocławia, m.in. dotyczących wymiany dowodów osobistych, dowodów rejestracyjnych, wymeldowania, rejestrowania działalności gospodarczej, sprzedaży nieruchomości, podatków od nieruchomości i użytkowania wieczystego. Udzielą także informacji dotyczących obowiązujących opłat, w sprawach merytorycznych prawa budowlanego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Nie wychodząc z domu można załatwić wszystkie sprawy, które nie wymagają Państwa osobistej obecności w urzędzie. Można zgłosić incydent, awarię, zagrożenie.
Konsultanci przyjmą od Państwa zgłoszenie lub wskażą właściwe organy do zawiadomienia o awariach, zagrożeniach, uszkodzeniach mienia publicznego, braku oświetlenia, wulgarnych graffiti itp.
Czas pracy konsultantów
poniedziałek-piątek, 8.00-18.00
Po tych godzinach uzyskacie Państwo automatyczne informacje o kontakcie z Centrum Zarządzania Kryzysowego.
***
Namioty przed budynkami Urzędu Miasta
Przed budynkami Urzędu Miejskiego otwarte zostały, na okres jesienno-zimowy, namioty przygotowane dla interesantów. Stanęły one na pl. Nowy Targ, na ul. Zapolskiej, na ul. Włodkowica przed Urzędem Stanu Cywilnego oraz na al. Kromera. Domki mają podłogę, ogrzewanie, oświetlenie i stoliki, przy których można uzupełnić dokumenty, dopełnić formalności. Są też, rzecz jasna, środki dezynfekujące i niezbędne nagłośnienie, pomocne w sprawnej obsłudze mieszkańców. Po tym, jak znaleźliśmy się w czerwonej strefie, namioty mogą pomieścić odpowiednio 20 (pl. Nowy Targ, ul. Zapolskiej), 15 (al. Kromera) oraz 10 osób (ul. Włodkowica).
Do obiektów UMW (jednym czynnym wejściem) wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
W Centrum Obsługi Mieszkańca może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek.
Większość kas Urzędu jest zamknięta. Wszelkie należności wobec Gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia. Jedynie w Dziale Rejestracji Pojazdów oraz Dziale Uprawnień Kierowców są czynne kasy, gdzie można uiścić opłaty wyłącznie kartą płatniczą. Nie ma natomiast możliwości zapłaty gotówką ani blikiem.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie