
W dniu 5 września 2017 roku inspektorzy z Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego, jak co roku, przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów wykonujących przewozy dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Dolnego Śląska.
W trakcie działań, kontroli poddano 42 autobusy szkolne. W wyniku kontroli inspektorzy nałożyli na kierujących 10 mandatów karnych za następujące wykroczenia: za prowadzenie pojazdów dopuszczonych do ruchu w złym stanie technicznym oraz braki wymaganej dokumentacji.
Inspektorzy zatrzymali 10 dowodów rejestracyjnych ze względu na zły stan techniczny autobusów, a także brakujące wyposażenie. Do weryfikacji stanu technicznego, dolnośląscy inspektorzy użyli pod niektórymi szkołami, posiadanej na wyposażeniu Mobilnej Linii Diagnostycznej. Najczęściej stwierdzane usterki to:
wycieki płynów eksploatacyjnych, uszkodzony układ hamulcowy, usterki zawieszenia, niesprawne oświetlenie, brak aktualnych badań technicznych, nieoznaczone wyjścia awaryjne, nieszczelny układ wydechowy.
Mimo świadomości przedsiębiorców i kierowców o cyklicznie prowadzonych działaniach kontrolnych w pierwszym dniu rozpoczęcia nauki szkolnej, dolnośląscy inspektorzy stwierdzili w ponad 23 % kontrolowanych autobusów negatywny stan techniczny.
W 6 przypadkach stwierdzone usterki techniczne były na tyle poważne, że stały się powodem wyeliminowania autobusów z ruchu. Stwierdzone nieszczelności układu hamulcowego, wycieki płynów eksploatacyjnych czy brak aktualnych badań technicznych to główne przyczyny niedopuszczania przez inspektorów autobusów do ruchu z nakazem zjazdu do warsztatu.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie