Reklama

Google Ads remarketing - czym jest? jakie ma zalety?

26/04/2022 12:33

Większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotny dla rozwoju biznesu jest marketing internetowy. W zależności od preferencji można zdecydować się na różne rozwiązania ‒ jednym z nich są kampanie Google Ads. Wyróżniamy różne rodzaje wspomnianych kampanii, między innymi tytułowy remarketnig ‒ dziś skupimy się właśnie na nim. Czym jest taka reklama? Jakie ma zalety? Zachęcamy do lektury!

Remarketing ‒ co to? 

 Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym jest remarketing. Jak już wspomnieliśmy powyżej, to rodzaj kampanii Google Ads. Jest to reklama śledząca, którą kierujemy do użytkowników, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową bądź sklep e-commerce. 

Celem kampanii remarketingowej jest przypomnienie użytkownikowi o przeglądanych produktach, zachęcanie go ponownego odwiedzenia naszej strony, oraz oczywiście, do finalizacji zakupu. 

Posłużmy się przykładem. Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z ubraniami. Użytkownik przeglądał kardigany, jeden z nich nawet umieścił w koszyku, lecz nie sfinalizował zakupu. Opuścił sklep i nie wrócił. Być może zapomniał o zakupach, odłożył je na potem, nie podjął jeszcze decyzji. Dzięki kampaniom możemy przypomnieć mu o przeglądanej ofercie, zachęcić do powrotu do sklepu i finalizacji zakupu. 

Inne rodzaje kampanii Google Ads 

Warto tutaj przynajmniej wymienić inne rodzaje kampanii Google Ads, są to: 

  • Kampania w sieci wyszukiwania ‒ sprawdzi się zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stron www. Do wyboru mamy tutaj liczne rozszerzania, które mogą zwiększyć CTR, reklamujemy się na wybrane hasła, wykluczamy te, które nie mają związku z naszym biznesem. 
  • Kampanie displayowe ‒ mamy możliwość wyboru, komu reklama będzie się wyświetlać. Takie rozwiązanie zalecane jest przedsiębiorcom chcącym zwiększyć rozpoznawalność firmy. 
  • Kampanie lokalne ‒ zalecane w przypadku biznesów lokalnych, firm, które chcą dotrzeć do klientów z rynku lokalnego. Taka kampania  ma duże zasięgi, wyświetla się w wielu miejscach.
  • Kampanie produktowe ‒ przy stosunkowo niskich kosztach możemy uzyskać wysoką widoczność. Nie mamy tutaj opcji wyboru użytkowników, którym wyświetli się reklama. 

Remarketing statyczny i dynamiczny 

Wyróżniamy dwa rodzaje kampanii remarketingowej, są to remarketing statyczny i dynamiczny. Remarketing statyczny polega na wyświetlaniu  reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili już naszą witrynę. Remarketing dynamiczny jest bardziej spersonalizowany, polega na wyświetlaniu użytkownikowi reklamy produktu, który już oglądał na naszej stronie. 

Remarketing - zalety 

Jaki są główne zalety e-marketingu? Wśród najistotniejszych plusów możemy wymienić: 

  • sposób, by w dowolnej kreacji reklamowej przypomnieć klientom o swojej ofercie,
  • możliwość szybkiego dotarcia do konkretnych użytkowników, którzy są zainteresowani naszą ofertą,
  • wysoki współczynnik konwersji. 

Remarketing to dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych z różnym asortymentem, a także dla firm usługowych. 

Google Ads (i nie tylko) – z 1stplace 

Zarówno remarketing, jak i inne rodzaje kampanii Google Ads, muszą być w odpowiedni sposób zoptymalizowane, a to wymaga wiedzy i oczywiście czasu. Jeśli więc nie mamy kompetencji w tym zakresie, warto, abyśmy zdali się na specjalistów.

Osobom, które szukają fachowców zarówno od remarketingu, jak i innych rodzajów kampanii Google Ads, polecamy agencję 1stplace, która specjalizuje się w google ads remarketing od A do Z. Wspomniana agencja zajmuje się zarówno kampaniami Google Ads, jak i pozycjonowaniem lokalnym, globalnym oraz na rynki zagraniczne, a także budową nowoczesnych stron i sklepów internetowych. 

Zadbaj o widoczność biznesu z 1stplace! 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do