Reklama

Elektrobusem mercedesa przez Leśnicę i do gminy Miękinia!

Redaktorzy
09/05/2024 15:28

Wrocław testuje autobusy elektryczne w aglomeracji. Od dziś czyli 9 maja na trasie sześciu linii autobusowych pasażerowie będą mogli przejechać się Mercedesem e-Citaro. Testy dotyczą linii obsługujących gminę Miękinia oraz wrocławską Leśnicę.

Mercedes e-Citaro w nowej odsłonie

Testów elektryków ciąg dalszy. Tym razem możemy się przekonać jak na naszych drogach odnajdzie się "wzmocniony" Mercedes e-Citaro. E-Citaro już znamy z linii K, teraz jednak sprawdzamy jak jeździ się jego mniejszą wersją (dwudrzwiowy), ze znacznie większą baterią.

Przejechać się elektrycznym Mercedesem będzie można w dniach od 9 do 26 maja 2024 roku na liniach obsługujących gminę Miękinia i wrocławską Leśnicę, czyli 117, 123, 137, 138, 923, 938. Testy odbywają się w ramach przygotowań do ogłoszenia nowego przetargu na obsługę komunikacyjną gminy Miękinia.

- Nie ustajemy na drodze wzmacniania komunikacji zbiorowej w aglomeracji i samym Wrocławiu. Robimy to mając na względzie zarówno komfort i bezpieczeństwo pasażerów, jak i wygodę pracy kierowców. Stąd obecność systemów wspomagających manewry skręcania, zmniejszających ryzyko poślizgu oraz aktywnego asystenta hamowania, ostrzegającego przed kolizjami – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, Dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Rozkłady jazdy na których pojawią się elektryki (szczegóły w załączeniu do inf. prasowej)
·        na liniach 117, 123 i 137 będzie pojawiał się w weekendy,
·        na liniach 138, 923 i 938 w dni robocze, z dodatkowymi kursami w soboty w przypadku 938.

Mówiąc o Mercedesie E-citaro, należy wspomnieć o systemach zwiększających bezpieczeństwo, w które jest wyposażony:

Sideguard Assist 2 - czyli system wspierający kierowcę podczas manewrów skręcania, gdy widoczność może być ograniczona. System rozpoznaje ruchome przeszkody i ostrzega kierowcę, co pozwala uniknąć sytuacji krytycznych, bądź ich ewentualnych skutków (szczególnie przydatne gdy autobus skręca lub zmienia pas ruchu).

Elektroniczny system stabilizacji, który zmniejsza w znacznym stopniu niebezpieczeństwo poślizgu, przeciwdziałając zarzucaniu pojazdem poprzez między innymi selektywne wyhamowywanie poszczególnych kół.

Czujnik deszczu i automatyczne światła mijania to układy wspomagające, które aktywują automatyczne funkcje za pomocą systemu czujników i odciążają kierowcę od rutynowych zadań.
Funkcja doświetlania skrętu - w znacznym stopniu poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności przy skręcaniu nocą na skrzyżowaniach i rondach oraz podczas manewrów do przodu i do tyłu.
Funkcja uaktywnia się automatycznie, gdy przy włączonych światłach przednich kierowca użyje dźwigni kierunkowskazu lub skręci kierownicę przy prędkości około 35 km/h. W tym momencie do akcji włącza się jeden z dwóch reflektorów przeciwmgielnych, który doświetla boczny obszar przed pojazdem pozostający poza zasięgiem reflektorów głównych.

Wspomaganie hamowania (BAS) - asystent hamowania natychmiast rozpoznaje sytuacje, w których kierowca nagle szybciej niż zazwyczaj wciska pedał hamulca, udostępniając automatycznie w ciągu ułamków sekund większą siłę hamowania, niż ta, która wynikałaby z aktualnej pozycji pedału hamulca. Dzięki temu droga całkowitego wyhamowania autobusu ulega wymiernemu skróceniu.

Preventive Brake Assist 2 w ramach tego systemu mamy do czynienia z drugą generacją aktywnego asystenta hamowania dla autobusów miejskich. System ostrzega przed kolizjami z poruszającymi się pieszymi i rowerzystami, a także z nieruchomymi i przemieszczającymi się obiektami. Gdy zaistnieje poważne ryzyko kolizji, kierowca jest ostrzegany za pomocą optycznego i akustycznego sygnału ostrzegawczego, a jednocześnie inicjowane jest automatycznie częściowe hamowanie.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do