
Czy każdy może zajmować się sprzedażą? No cóż, może… ale nie każdy będzie w tym dobry. Dobry, czyli skuteczny. Dlaczego jedne osoby odnoszą sukces w postaci pełnego portfolio klientów, a inni wciąż borykają się z problemem, jakim jest dotarcie do klienta i przekonanie go do skorzystania z usług reprezentowanej przez siebie firmy?
Kompetencje miękkie
Jedną z przyczyn są typy osobowości. W literaturze fachowej specjaliści wyodrębniają szereg postaw, które w różnym stopniu predysponują pewne osoby do tej czy innej pracy. Wśród pełnego spektrum cech charakteru, można dokonać prostego podziału na osoby otwarte, bezproblemowo komunikujące się z otoczeniem, i te raczej na otoczenie zamknięte.
Pewnie nieraz spotkaliście się z określeniem „urodzony …” - i tu padają różne rzeczowniki odnoszące się do cech danej osoby. Czy faktycznie nasze predyspozycje to kwestia wrodzona? Czy skoro nie jesteśmy hiperkomunikatywni i lubimy czasem pobyć tylko we własnym towarzystwie, drzwi do kariery handlowca są dla nas zamknięte?
Dalsza część artykułu: http://edu.trans.eu/oko-na-eksperta/artykuly/dobrym-handlowcem-byc-okiem-spedytora
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie