
Z pewnością nieraz słyszałeś o pozycjonowaniu. To coraz popularniejsza technika marketingowa, która pozwala na przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę internetową i uzyskanie satysfakcjonującej konwersji. Jednym z typów tego typu działań jest SEO nastawione na promocję w konkretnym, zawężonym terenie. Czym jest pozycjonowanie lokalne i jak się je wykonuje? Odpowiadamy.
Standardowe SEO adresowane jest zwykle do wszystkich użytkowników wyszukiwarki, posługujących się określonym językiem i pasujących do określonej grupy docelowej. Firmy, które działają np. w branży odzieżowej na terenie całej Polski mogą promować się na hasła takie jak „wiosenna kolekcja ubrań” czy „buty wiosenne promocja”. W przypadku lokalnego SEO jest trochę inaczej.
Pozycjonowanie lokalne to odmiana SEO, która pozwala optymalizować stronę internetową na precyzyjną, ulokalnioną frazę. Trzymając się nazewnictwa odzieżowego, w przeciwieństwie do ogólnopolskich przedsiębiorstw, lokalne firmy będą poszukiwały nowych użytkowników, wpisujących takie frazy jak „wiosenna kolekcja ubrań we Wrocławiu”, „promocja na buty wiosenne we Wrocławiu” czy „sklepy odzieżowe Wrocław”.
Taka technika umożliwia dotarcie do dokładniej określonej grupy odbiorców, która to zamieszkuje np. teren Wrocławia i okolice (lub inny rejon kraju). Czym jest pozycjonowanie lokalne? Sposobem dotarcia do nowych użytkowników (klientów) z danego miasta czy regionu.
Najważniejsze aspekty ogólnego i lokalnego SEO są podobne. Pozycjonerzy także muszą przeprowadzić rozbudowany audyt (aby sprawdzić aktualny stan optymalizowanej strony), przygotować plan linkowania, stworzyć unikalne treści itd. Wszystko oparte będzie jednak na innych frazach kluczowych, które są adresowane do lokalnej społeczności.
Pamiętaj, żeby przy wyborze fraz uwzględniać upodobania danego regionu Polski lub mieszkańców określonego miasta. Osoby z rejonów Bałtyku mogą poszukiwać bowiem innych fraz niż te, które mieszkają w górach.
Patrząc na to czym jest pozycjonowanie lokalne, nie możesz zapominać dla kogo jest przeznaczone. Przede wszystkim do mniejszych przedsiębiorców, którzy chcą się wypromować. Frazy lokalne są bowiem mniej konkurencyjne i łatwiej osiągnąć z nimi satysfakcjonujący efekt. Co więcej, lokalne SEO to także szybszy i tańszy proces, ze względu na mniej skomplikowaną i czasochłonną „walkę” o najważniejsze pozycje w Google z konkurencją.
Oczywiście, idzie za tym mniejsza grupa potencjalnych odbiorców, jednak zdecydowanie lepiej i precyzyjniej określona. To oczywiste bowiem, że fraza „pozycjonowanie Polska” będzie miała więcej wyników w wyszukiwarce niż „pozycjonowanie Wrocław”. Bazując jednak na tym drugim możemy szybciej spodziewać się efektów.
Prowadząc działalność na terenie danego miasta lub poszukując użytkowników z określonego regionu, warto przemyśleć pozycjonowanie lokalne. To współczesna forma reklamy, która przekłuwa się w sukces.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie