
Według nieoficjalnych jeszcze informacji wynika, że InPost będzie miał w Polsce ogromnego konkurenta.
Ze względu na dynamiczny wzrost rynku e-commerce, wzrasta też potrzeba większej ilości miejsc, do których trafiać mogą paczki. Jakiś czas temu pisaliśmy o fenomenie paczkomatów i o tym, jak doskonale sprawdzają się one podczas pandemii. Do tej pory InPost był jedyną tak dużą i powszechnie używaną firmą oferującą usługi wysyłania paczek poprzez paczkomaty w Polsce. Według nieoficjalnych informacji wynika jednakże, że już niedługo firma może zyskać dużego konkurenta prosto z Chin.
Chińską firmą, która planuje wdrożyć swoje usługi do Polski jest Alibaba - stanowiąca jedno z największych przedsiębiorstw świata. Do Alibaby należy między innymi popularny sklep Aliexpress, który jest jedną z największych firm działających w branży e-commerce na świecie. Korzysta z niej 5 milionów użytkowników w Polsce.
Mimo że firma nie ogłosiła oficjalnie swoich planów, pojawiło się w sieci jedno z ogłoszeń Alibaby odnośnie pracy, w którym firma niewątpliwie sugeruje wprowadzenie swoich automatów wysyłkowych w naszym kraju. Firma ogłosiła, że poszukuje menadżera, który zajmie się wdrożeniem oraz późniejszym rozwojem nowych paczkomatów w Warszawie.
Obecnie to InPost jest bezkonkurencyjnie najbardziej popularną siecią usług tego typu w Polsce. Liczba paczkomatów przekroczyła już 10 tysięcy. Oprócz InPostu w kraju działa też SwipBox, chociaż jest o wiele mniej popularny. SwipBox działa we współpracy z Biedronką oraz Pocztą Polską.
Coraz więcej firm wyraża zainteresowanie wdrożeniem swoich automatów wysyłkowych. Wśród nich jest Allegro, czyli przodująca marka e-commerce w Polsce, ale również Żabka, czy Orlen. Oznacza to prawdopodobnie nadejście dużego wyzwania dla InPostu.
Czy InPost zyska chińskiego konkurenta?
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie