
W odróżnieniu od przedsiębiorców z wielu branż i gałęzi przemysłu dotkniętych kryzysem, właściciele serwisów i warsztatów samochodowych zajmujący się czyszczeniem filtrów DPF od początku 2021 r. odnotowali rekordowy napływ klientów. Usługa ta cieszy się dużym zainteresowaniem już nie tylko wśród indywidualnych posiadaczy samochodów z silnikiem diesla, ale przede wszystkim przedstawicieli firm transportowych i komunikacji miejskiej.
Kryzys gospodarczy wywołany przez pandemię i kolejne lockdowny zweryfikował rynek i podzielił branże na mniej lub bardziej odporne na zaistniałe trudności. Biznes czyszczenia DPF nie tyle oparł się kryzysowi, co wręcz skorzystał na panującej sytuacji. Wprowadzenie w styczniu tego roku nowej normy emisji spalin Euro 6d ISC-FCM dodatkowo umocniło jego pozycję.
Obiecujący początek 2021 roku i nowe trendy na rynku czyszczenia DPF
W pierwszych miesiącach 2021 r, który w minionych latach zwykle był czasem stagnacji, nastąpił boom na regenerację filtrów cząstek stałych, szczególnie z samochodów ciężarowych. Właściciele specjalistycznych serwisów już zaczynają liczyć zyski, bo różnica ilościowa oraz jakościowa w stosunku do minionego roku jest naprawdę imponująca.
Początkowo odbiorcy naszych maszyn - właściciele warsztatów i serwisów świadczyli usługę czyszczenia filtrów DPF głównie klientom indywidualnym. Tylko sporadycznie pojawiały się pojedyncze filtry EURO 6 do regeneracji . Mało kto zdawał sobie sprawę z faktu, że czyszcząc filtr z samochodu ciężarowego można nie tylko wydłużyć jego żywotność, ale również na tym zyskać np. redukując spalanie. Ciężarówki z drożnym filtrem spalają średnio 3-4 l/100 km mniej paliwa bez względu na stan licznika. Ponadto problematyczne i zniechęcające dla właścicieli serwisów bywało mycie filtrów w obudowach o nieregularnych kształtach. Firma OTOMATIC wprowadziła szereg nowych rozwiązań, m.in uniwersalny, adapter połączeniowy do czyszczenia DPF Euro 6 przeznaczony do każdego typu filtra, a także możliwość wyboru konfiguracji maszyny i wyposażenia o dodatkowe funkcje m.in. odolejacz, zestaw akcesoriów, automatyczny dozownik i in. Wszyscy zgodnie zauważyli, że rzeczywiste oszczędności uzyskane z regeneracji filtrów DPF, w tym mniejsze spalanie, znaczne ograniczenie awaryjności, ostatecznie przekonały zarówno posiadaczy samochodów z silnikiem diesla, jak i właścicieli firm transportowych do tego rozwiązania – wyjaśnia przedstawiciel firmy OTOMATIC- dostawcy wyposażenia i akcesoriów dla warsztatów oraz serwisów DPF, a także wiodącego producenta maszyn do czyszczenia filtrów DPF w Europie.
Regeneracja DPF ma przyszłość
Dbałość o sprawy ekologii, wprowadzanie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji, liczne kontrole drogowe i coraz wyższe kary finansowe za usuwanie filtra DPF, a co za tym idzie wzrost świadomości użytkowników diesla, automatycznie zwiększyły popyt na usługę regeneracji filtrów cząstek stałych najpierw w samochodach osobowych, a następnie ciężarówkach i autobusach. Co prawda usługa czyszczenia filtrów EURO 6 przez właścicieli firm z sektora transportu w ciągu trzech ostatnich lat traktowana była w Europie, jak sezonowy trend, ale obecnie wzorem USA i Kanady regeneracja filtra staje się tak samo konieczna, jak np. serwis wymiany oleju. Rosnący przebieg, szukanie przez właścicieli firm transportowych oszczędności oraz ograniczanie wydatków w czasach kryzysu sprawia, że prowadzenie serwisu czyszczenia DPF jest i w perspektywie następnych lat będzie nadal opłacalnym biznesem.
https://otomatic.pl/
https://www.youtube.com/watch?v=kO6bK65Kcpw
facebook: https://www.facebook.com/OtomaticDPF/
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie