
Od jutra (sobota 28 czerwca), pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów wiedeńskich, powstałych w obrębie skrzyżowania ulic Sienkiewicza i Piastowskiej.
Budowa czterech wyniesionych przystanków przy krzyżówce stanowiła drugi etap inwestycji, która obejmowała przebudową aż sześciu peronów (dwa perony przy Sienkiewicza i Górnickiego zostały oddane do ruchu pod koniec stycznia br.)
Koszt realizacji przedsięwzięcia to 3, 88 mln zł.
Prace w etapie drugim rozpoczęto w lutym, zakres robót dla każdej z czterech lokalizacji obejmował:
Celem inwestycji była chęć poprawy komfortu i bezpieczeństwa pasażerów w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni. Ulicą Sienkiewicza odbywa się ruch komunikacji zbiorowej autobusowej i tramwajowej.
Wzdłuż ul. Sienkiewicza występuje historyczna oraz współczesna zabudowa wielorodzinna, a bliskość węzła przesiadkowego, campusu uniwersyteckiego oraz galerii handlowej powoduje, że na przystankach panuje wzmożony ruch pasażerski. Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu.
Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi. Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
„Wiedenki" funkcjonują w naszym mieście od wielu lat na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Krupniczej, Hubskiej, Trzebnickiej, Jedności Narodowej.
Najnowsze lokalizacje to ul. Pomorska, mosty Pomorskie oraz ul. Grabiszyńska.
Również od sobotniego poranka znikną utrudnienia i powróci docelowa organizacja ruchu w ciągu ul. Stanety.
Koniec z ruchem wahadłowym, zakończyliśmy bowiem prace przy wymianie nawierzchni na skrzyżowaniu Stanety z ulicami Gorlicką i Mulicką.
Odkształcona i nierówna kostkowa nawierzchnia skrzyżowania oraz przejść dla pieszych została zastąpiona asfaltobetonem.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie