Reklama

Content creators: kim są i dlaczego warto z nimi współpracować

13/10/2022 08:34

Aby przykuć uwagę odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji, potrzebujesz kreatywnych pomysłów.

Aby przykuć uwagę odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji, potrzebujesz kreatywnych pomysłów. Za ich opracowanie i wdrożenie odpowiada twórca. Creator w tłumaczeniu z angielskiego oznacza „twórcę”. 

Główne obowiązki 

  • Tworzenie materiałów foto i wideo w mediach społecznościowych, ich obróbka/edycja;
  • Opracowanie jednego stylu profilu w mediach społecznościowych;
  • Zarządzanie harmonogramem publikacji, publikacja materiałów w mediach społecznościowych;
  • Udział w tworzeniu kreacji do wirusowych i reklamowych kampanii w mediach społecznościowych;
  • Ustalanie zadań dla wykonawców, monitorowanie realizacji;
  • Śledzenie trendów, aktualnych tematów w mediach społecznościowych i tworzenie treści sytuacyjnych;
  • Analiza skuteczności publikacji, raportowanie.

Więc creator jest specjalistą, który opracowuje oryginalne koncepcje. W rzeczywistości twórca jest dyrygentem między marką a odbiorcami, który przekazuje swoje komunikaty poprzez tworzenie unikalnych treści, czy to wideo, zdjęcia, teksty, skrypty czy w jakimkolwiek innym formacie. Najczęściej twórca ma umiejętności z różnych obszarów produkcji treści. Stanowisko content creator obejmuje umiejętności copywritera, content managera i fotografa. Jeśli masz te umiejętności i zdolności, to przejdź na stronę Jooble, aby wyszukać otwarte oferty pracy w dziedzinie tworzenia contentu.

Umiejętności

Główną cechą, jakiej potrzebuje content creator, jest kreatywność.

Bez tego treść będzie „jak u wszystkich innych”. Oryginalne pomysły, szerokie spojrzenie, umiejętność spojrzenia na temat z różnych perspektyw – to jest to, co odróżnia twórcę od zwykłego fotografa i copywritera.

Jeśli mówimy o umiejętnościach i zdolnościach, to twórca musi:

  • Śledź trendy treści;
  • Rozumieć psychologię konsumenta;
  • Poznawać cechy treści dla różnych mediów społecznościowych;
  • Tworzyć prezentacje.

Kto potrzebuje creatora

Stacje radiowe, kanały telewizyjne, wydawnictwa, studia projektowe i programistyczne – twórcy potrzebni są wszędzie. Generują ciekawe i przydatne pomysły, jak sprawić, by produkt naprawdę zainteresował odbiorców.

Kto jeszcze korzysta z usług twórców?

  • Wielkie marki;
  • Blogerzy;
  • Online szkoły;
  • Przedsiębiorcy.

Korzyści ze współpracy

  1. Oszczędność. Nie ma potrzeby płacenia za jedno zdjęcie za 10 USD ze stocków. Ponadto kompania nie będzie musiała płacić projektantom, którzy zazwyczaj zajmują się brandingiem tych zdjęć.
  2. Wygoda. Właścicielowi łatwiej jest koordynować istniejące szczegóły z jednym specjalistą niż omawiać kwestie robocze z kilkoma specjalistami jednocześnie.
  3. Jakość treści. Jakość treści jest znacznie poprawiona, ponieważ content creator samodzielnie tworzy niezbędną treść zdjęć z produktami, bez pobierania czegokolwiek z magazynu zdjęć.
  4. Treści licencjonowane. Nowo utworzone zdjęcia nie są pobierane z wyszukiwarek ani z stocków, więc taki materiał może być dalej wykorzystywany przez firmę np. w innych mediach. Jednocześnie prawa autorskie nie są łamane, więc nikt nie pozwie firmy.

Oczywiście content creator nie będzie w stanie zamknąć wszystkich dotychczasowych obowiązków, jakie przyjmuje pełnoprawny menedżer SMM, ponieważ nie wie, jak skonfigurować targetowanie i rzadko moderuje społeczności. Dlatego za niewystarczające uważa się zatrudnienie twórcy treści w dość solidnej firmie. 

Zazwyczaj firmy poszukują ludzi, którzy chcą się uczyć i rozwijać, myśleć nieszablonowo, są gotowi wziąć odpowiedzialność za swoją pracę i kochać to, co robią. W zamian firmy oferują możliwość realizacji fajnych projektów, realizacji swoich pomysłów, rozwoju zawodowego, komunikacji z ekspertami z różnych dziedzin oraz pracy z zespołem najlepszych specjalistów.

Jak zarabiają?

Promocja produktów marki przez osoby publiczne, ale bez zwykłego formatu reklamowego, ale poprzez bezpośrednie odwołanie się do odbiorców.

Plusy i minusy zawodu

Plusy:

  • Interakcja z kreatywnymi ludźmi. Creatory często współpracują z projektantami, blogerami i filmowcami.
  • Wolność od biura. Twórcy mogą pracować zdalnie, a nawet jako freelancer.
  • Dobry dochód. Odnoszący sukcesy twórcy zarabiają mniej-więcej 11 tys. zł miesięcznie. Im większy portfel z ciekawymi sprawami, tym wyższa pensja.

Minusy:

  • Brak jasnego harmonogramu prac. Czasami zdarzają się przestoje, a często specjaliści zmuszeni pracować w nocy i w weekendy, często są nadgodziny.
  • Wiele zmian i komentarzy. Creatory pracują na podstawie briefu od klienta. Ale ich pomysły nie zawsze pokrywają się z wizją klienta, który często wymaga sfinalizowania projektu.

Praca twórcy jest często nadmiernie wyidealizowana. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to nie praca, ale marzenie. W jasnej, otwartej przestrzeni, wśród tych samych młodych i kreatywnych ludzi, codziennie generujesz pomysły, wymyślasz wizualizacje, tworzysz koncepcje… I zarabiasz za to. W praktyce przełożenie pomysłów z płaszczyzny „problemów” na płaszczyznę „rozwiązań” nie zawsze jest pracą twórczą, często wymagającą skrupulatnego i monotonnego przestudiowania dużej ilości informacji.

Jak zostać creatorem

Zawód creatora nie istnieje w oderwaniu od głównej specjalizacji. Pierwszym krokiem jest zostanie fotografem, copywriterem, scenarzystą, kamerzystą. Innymi słowy, naucz się tworzyć wysokiej jakości treści.

Obecnie główne zapotrzebowanie dotyczy creatorów wizualnych, którzy tworzą filmy i zdjęcia do sieci społecznościowych.

Jaka dokładnie powinna być treść?

  • Dostosowana do dowolnej przeglądarki i dowolnego urządzenia;
  • Pomocna, ciekawa i kompetentna;
  • Uderzająco różnić się objętością i treścią od wszystkich innych istniejących treści na podobny temat;
  • Wywołać silną reakcję emocjonalną: podziw, śmiech, zainteresowanie, zaskoczenie;
  • Rozwiązywać problem lub odpowiadać na pytanie, dostarczając unikalne i wyczerpujące informacje. Na przykład: „Jak zrobić idealny makijaż?”, „Co zabrać ze sobą na wakacje do Grecji?”;
  • Podana w nietypowy, nieoczekiwany i przyjemny sposób.

Przyszłość zawodu

Sfery – Digital, Internet Marketing, SMM – są bardzo młode i dopiero zaczynają się naprawdę rozwijać. Trendy, tendencje i żądania w nim zmieniają się błyskawicznie. Dawno, dawno temu bardzo wszechstronna osoba szukała stanowiska menedżera mediów społecznościowych, który pisze teksty, projektuje, ustawia reklamy, szuka klientów itp. Od tego czasu wiele się zmieniło, teraz modne i profesjonalne jest ostrzenie jednego specjalisty do jednego lub dwóch zadań.

Zawód content creatora powstał dzięki blogerom i ich instagramowemu stylowi, który nadaje ton treści: flat-lay, layouty, makiety, wzory zdjęć i pokrewne formaty. A przecież wszystkie te wymienione formaty działają, co oznacza, że ​​znajdą się klienci, którzy będą mogli i będą chcieli płacić za takie treści.

Najprawdopodobniej w nadchodzących latach zawód nabierze rozpędu i będzie jeszcze bardziej poszukiwany.

Więc dobry content creator to mieszanka analityka, pisarza i marketera. W końcu ważne jest nie tylko tworzenie treści, ale także uwzględnienie potrzeb odbiorców, poznanie ich motywów, zainteresowań, problemów i bolączek. Niezbędne jest tworzenie treści, dużo treści, ale ważne jest również, aby upewnić się, że Twoje treści są odnajdywane, oglądane i czytane/słuchane. Rozwijaj te umiejętności i nie poprzestawaj na tym. Śledź nowości, bądź w trendach.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo 24wroclaw.pl




Reklama
Wróć do