Komunikacja, Wrocławskie torowiska - zdjęcie, fotografia
12/02/2019 13:47

58 % wrocławskich torowisk jest w stanie bardzo dobrym i dobrym, 31 % w stanie przeciętnym, a 11 % w stanie złym i bardzo złym - to wyniki audytu stanu torowisk przeprowadzonego na podstawie danych ZDiUM we Wrocławiu.

- Spotykamy się dzisiaj w zajezdni tramwajowej, ponieważ zakończyliśmy audyt wrocławskich torowisk. Znamy dokładnie stan torów, ale także mamy zaplanowane prace remontowe do roku 2023. Liczyliśmy się z tym, że wyniki naszego nie będą huraoptymistyczne, ale od początku zapowiadałem upublicznienie tego audytu właśnie po to, aby uczciwie wskazać kierunek koniecznych prac. Chodzi o bezpieczeństwo i jakość komunikacji miejskiej, a na tym, co zapowiadałem, nie będę oszczędzać.  – powiedział Jacek Sutryk – prezydent Wrocławia


Zgodnie z zaleceniami dokumentu najpilniejszymi do wykonania w 2019 roku zadaniami są:

·        Zakup i wymiana dwóch rozjazdów i skrzyżowania torowego na pl. Legionów we Wrocławiu; 
·        Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Wiśniowej do ul. Wiegla - II etap (od ul. Dębowej do ul. Wiegla); 
·        Remont torowiska w ul. Ślężnej -  od ul. Sanockiej do ul. Kamiennej 
·        Remont torowiska w ul. Ślężnej - od ul. Kamiennej do ul. Kuronia 
·        Zakup rozjazdów tramwajowych: Podwale-Sądowa-Orląt, Świdnicka-Piłsudskiego, Podwale-Muzealna, Świdnicka-Podwale. 

Na te prace w 2019 roku zostało zabezpieczonych 16,4 miliona złotych.

Ponadto w ramach bieżącego utrzymania i konserwacji torowisk na rok 2019 w budżecie ZDiUM zaplanowano 21 mln zł

Na kolejne lata zaplanowano prace naprawcze:

2020 – 6 550 000 zł

·        Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego – Świdnicka;                                                                                           
·        Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale - Krupnicza - Sądowa, rozjazd na ul. Podwale od ul. Muzealnej; 
·        Zakup rozjazdów tramwajowych Pl. Dominikański św. Katarzyny, Piotra Skargi Teatralna Kołłątaja, Małachowskiego Pułaskiego, Skargi Teatralna pl. Dominikański, Hallera Powstańców, Hallera Grabiszyńska, Kazimierza Wielkiego Krupnicza, Legnicka/Złotoryjska; 

2021 – 8 650 000 zł 
·        Wymiana rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim; 
·        Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Podwale - ul. Świdnicka - od strony pl. Teatralnego; 
·        Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi - ul.Teatralna rozjazd od ul. Kołłątaja; 
·        Wymiana rozjazdu ul. Piotra Skargi - ul.Teatralna rozjazd od pl. Dominikańskiego; 
·        Wymiana rozjazdu ul. Podwale - Krupnicza - Sądowa,  rozjazd na ul. Podwale od pl. Orląt Lwowskich; 
·        Remont torowiska na Mostach Pomorskich; 

2022 – 4 500 000 zł 
·        Remont pętli Zawalna; 
·        Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera; 
·        Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Hallera - ul. Grabiszyńska, rozjazd w ul. Hallera; 
·        Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Krupnicza, rozjazd od pl. Dominikańskiego; 

2023 – 17 000 000 zł 
·        Remont torowiska w ul. Pułaskiego;   
·        Remont torowiska w ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Broniewskiego; 
·        Remont torowiska na pl. Staszica od pl. Strzeleckiego od ul. Łowieckiej; 
·        Remont torowiska na Moście Osobowickim; 
·        Wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego - ul. Pułaskiego. 

               W związku z tak zdiagnozowanymi potrzebami remontowymi, na lata 2019-2023 już zaplanowaliśmy środki w wysokości ponad  53 mln złotych. A do czasu wykonania tych remontów ZDIUM będzie na tych odcinkach dokonywał napraw utrzymaniowych w ramach środków bieżących. – powiedział Jacek Sutryk.

 
Dzięki przeprowadzonemu audytowi oszacowano wysokość środków jakie są niezbędne do wyremontowania wszystkich torowisk w stanie złym i bardzo złym – to około 120 mln zł, a do tego jeszcze dochodzą konieczne w tamtych miejscach remonty drogowe. - Ta kwota nie jest jeszcze ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, ale zgodnie z tym co zapowiadałem, remonty torowisk to dla mnie priorytet i te środki będą sukcesywnie zapisywane w budżetach na kolejne lata. – podkreślił Sutryk.

ZDiUM i MPK przeanalizowały także przyczyny wykolejeń tramwajów. W 2018 tramwaje wykoleiły się 61 razy, z czego stan torowiska odpowiadał za 33% zdarzeń.  W 67 % przypadków przyczyna była inna (m.in. zdarzenie drogowe, niesprawny tramwaj). 

- Chcieliśmy dziś także powiedzieć o działaniach, które podejmujemy natychmiast, aby usprawnić poruszanie się tramwajami i autobusami w mieście. Chodzi o wydzielone torowiska i bus pasy. Obecnie na terenie miasta mamy już wydzielonych blisko 95% torowisk. I w najbliższych miesiącach te liczby się zwiększą, bo bezkolizyjny przejazd dla tramwajów to priorytet. – opowiadał prezydent Wrocławia. 

       Wydzielenie torowiska w ul. Grabiszyńskiej 

Szczegółowa analiza  niewydzielonego torowiska na ulicy Grabiszyńskiej pozwoliła na zebranie następujących danych: 
·        na ul. Grabiszyńskiej od placu Srebrnego do FAT-u 
·        4 linie co 12 minut 
·        Prowadzone obserwacje i pomiary ruchu na ul. Grabiszyńskiej wskazują, że w szczycie komunikacyjnym przyjmuje ona ruch w granicach 1100 pojazdów na godzinę do miasta (szczyt poranny)  i 1400 z miasta (szczyt popołudniowy). 
·        Dla kierunku z miasta, gdzie występują największe utrudnienia w przejeździe tramwajów na długości niewydzielonego odcinka torowiska, występuje jedna relacja lewoskrętna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy już wydzielona z ruchu tramwajowego 
·        Dla kierunku do miasta niezbędne jest utrzymanie trzech miejsc z możliwością skrętu w lewo, w tym najbardziej obciążone jest skrętem w lewo z torowiska  skrzyżowanie z ul. Twardą; 
·        Możliwość budowy przystanków wiedeńskich – Bzowa, Hutmen. 

Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób  natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – powiedziała Elwira Nowak – dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej. 

        Wydzielanie 2 odcinków torowisk 

Trwałe wydzielenie torowisk w miejscach, gdzie obserwowane jest najeżdżanie samochodów na torowisko: 

-        ul. Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej; Projekt zostanie przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku 
-        ul. Pułaskiego od ul. Malachowskiego do ul. Kościuszki – realizacja styczeń 2019 roku wraz z oddaniem do ruchu ulicy Pułaskiego pod wiaduktem. 

·        Realizacja – wakacje 2019

Reklama

Wrocławskie torowiska komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kupie stare ordery, medale,

Kupię stare odznaki, odznaczenia, medale, ordery, wpinki,orzełki itp.: wojskowe oraz cywilne, dyplomy, zaświadczenia i legitymacje związane z..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez 24wroclaw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WOSKAR Sp.J. z siedzibą w Podgórzyn 58-562, Żołnierska 89

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"