Lotnisko obsłużyło prawie 2,8 mln pasażerów

Komunikacja, Lotnisko obsłużyło prawie pasażerów - zdjęcie, fotografia
24wroclaw.pl 25/10/2019 13:10

We wrześniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył 365 tys. pasażerów, czyli o 4% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Imponujące wyniki osiągnęli przewoźnicy sieciowi. Kierunki południowe notują popularność na poziomie wakacyjnego szczytu.

Na trasie na główne lotnisko Paryża, obsługiwanej przez linie Air France, przybyło aż 26,2% pasażerów w porównaniu do września 2018 (przy dokładnie takiej samej liczbie rejsów w miesiącu). Niezmiennie dużym zainteresowaniem cieszy się połączenie do Amsterdamu obsługiwane przez linie KLM. W samolotach na tej trasie we wrześniu zajętych było ponad 90% miejsc. Znakomite wyniki odnotowali również inni przewoźnicy. Ponad 28% więcej pasażerów przewiozły linie SWISS na trasie do Zurychu, a blisko 24% więcej linie Eurowings (spółka Lufthansy) do Düsseldorfu. Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń do Frankfurtu i Monachium, obsługiwanych przez Lufthansę. – Cieszy nas przede wszystkim fakt, że w tym segmencie ruchu już od dłuższego czasu obserwujemy imponującą dynamikę wzrostu. W pierwszych trzech kwartałach tego roku przewoźnicy sieciowi odnotowali o 15,6% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Tanie linie przewiozły we wrześniu ok. 190 tys. pasażerów wrocławskiego lotniska. Zdecydowana większość połączeń cieszyła się ponadprzeciętnym zainteresowaniem. Na trasach na Maltę, Teneryfę czy Kretę (lotnisko Chania) w samolotach zajętych było ok. 96% miejsc. To rekordowo wysoki poziom. – W przypadku kierunków południowych w ogóle nie widać, że szczyt sezonu wakacyjnego jest już za nami. O ich popularności najlepiej świadczy liczba miejsc zajętych na tych trasach. Przewidujemy, że wysokie zainteresowanie nimi będzie się utrzymywało do końca sezonu letniego, czyli końca października – mówi  Dariusz Kuś. – Nie mniejszą popularnością wśród pasażerów cieszyły się też kierunki wschodnie, dostępne z Wrocławia przez cały rok. Potencjał wzrostu w tym segmencie nadal jest spory, co dostrzegają przewoźnicy, sukcesywnie rozwijając swoją ofertę – dodaje.

Pasażerów przybyło również w ruchu krajowym – o ponad 9% w porównaniu do września 2018. Wynika to przede wszystkim z faktu, że systematycznie rośnie liczba pasażerów na trasie z Wrocławia na Lotnisko Chopina, obsługiwanej przez PLL LOT. Wzrost o blisko 9% odnotowano w segmencie czarterów turystycznych, czyli wyjazdów z biurami podróży. We wrześniu 2019 z ich oferty skorzystało blisko 95 tys. podróżnych. Port Lotniczy Wrocław od początku roku obsłużył już blisko 2,8 mln podróżnych (o 7% więcej niż przed rokiem).

Reklama

Lotnisko obsłużyło prawie 2,8 mln pasażerów komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez 24wroclaw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WOSKAR Sp.J. z siedzibą w Podgórzyn 58-562, Żołnierska 89

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"