86-latka uwierzyła, że rozmawia z policjantem

05/10/2018 15:27
Policja - Komunikaty, latka uwierzyła rozmawia policjantem - zdjęcie, fotografia

20 tys. zł straciła sędziwa legniczanka, która odebrała telefon od nieznajomego, podającego się za policjanta. Gdyby nie przytomność pracowników banku, kobieta oddałaby oszustom dodatkowe 30 tys. zł.

Legniccy policjanci, którzy zajmują się sprawą 86-latki ustalili dotychczas, że kłopoty kobiety zaczęły się od telefonu.

– Zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza legnickiej policji i poinformował ją, że pracownice banku, w którym trzyma pieniądze wraz z grupą przestępczą chcą wypłacić z jej konta wszystkie pieniądze. W związku z tym natychmiast powinna udać się do banku, aby wypłacić wszystkie swoje oszczędności. Następnie musi przekazać je prokuratorowi, który prowadzi śledztwo w tej sprawie – relacjonuje Jagoda Ekiert, rzecznik prasowy legnickiej policji.

86-latka postępowała zgodnie z instrukcjami „funkcjonariusza”. Nie rozłączając się wyszła z domu i odwiedziła bank w centrum, gdzie wypłaciła 20 tys. zł. Pieniądze szybko oddała innemu nieznajomemu i… udała się do kolejnego banku.

– Seniorka w związku z tym, iż nie mogła wybrać całej kwoty pieniędzy w jednej placówce bankowej, udała się do kolejnej, gdzie usiłowała wybrać kwotę w wysokości 30 tys. złotych. Dobrze przeszkoleni przez legnickich policjantów pracownicy banku w porę zareagowali i zapobiegli dalszemu oszustwu. O całym zajściu powiadomili policję – informuje mł. asp. Ekiert.

Jak się okazuje, 86-latka nie była jedyną, do której tego dnia dzwonili oszuści. Jednak tylko ona dała się nabrać, za co słono zapłaciła.

– Przestępcy wciąż modyfikują swoje działania i wymyślają nowe informacje np. o rzekomo fałszywych pieniądzach, jakie są przekazywane przez listonoszy. Nową metodą jest również telefon do seniora z informacją o tym, dlaczego nie stawia się na wystawione wezwanie na policję. Kiedy osoba informuję sprawcę, że nie dostała żadnego wezwania, oszust prosi aby w trakcie rozmowy wybrać numer 997 lub 112 celem potwierdzenia jego wiarygodności u dyżurnego jednostki. Kiedy senior nie rozłączając się wybierze na klawiaturze swojego telefonu numer 997, głos przejmuje druga osoba, która potwierdza wiarygodność oszusta. Rozmowa dalej jest kontynuowała, gdzie podawane są różne historie, które mają jedno na celu… przekazać pieniądze oszustom – opisuje mechanizm funkcjonariuszka.

źródło

Reklama

86-latka uwierzyła, że rozmawia z policjantem komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez 24wroclaw.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WOSKAR Sp.J. z siedzibą w Podgórzyn 58-562, Żołnierska 89

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"