REKLAMA:
Pomoc Drogowa 24h - Wroc�aw i okolice
Wiadomości

Uber w Polsce - czego boją się taksówkarze?

Od 07-11-2016 : 13:13

Uber to kontrowersyjny startup, który cieszy się coraz większą popularnością oraz stał się dużym sukcesem. Jego twórcy postawili sobie za cel skuteczne wywrócenie do góry nogami spokojnego świata korporacji taksówkarskich poprzez zbudowanie usługi, która ma odebrać rynek tradycyjnym przewoźnikom.
foto:

Dwa lata temu, w 2014 roku firma rozpoczęła działalność w Polsce. Na samym początku rozwijało się to powoli, mało kto był nastawiony do tego pozytywnie, raczej ludzie podchodzili do tego sceptycznie, nie chcieli temu zaufać. Chociaż cennik jest atrakcyjny, to jednak znalezienie dostępnego auta na początku uruchomienia aplikacji na prawdę graniczyło z cudem, nawet w centrum Warszawy.

Sukces czy porażka?

Chodziło dużo pogłosek, że w Polsce Uber skończy tak samo, jak PayPal oraz eBay. Obie usługi zdobył miliony fanów oraz cieszą się wielką popularnością wśród społeczności na całym świecie, jednak w Polsce zostały doszczętnie zdominowane poprzez rodzime Allegro i PayU. Obie marki założyły, że uda się zdobyć polski rynek za pomocą małych nakładów sił. Niestety nie udało to się im, więc obawiano się, że Uber skończy podobnie.

Mimo tego, że powyższe przykłady skończyły się porażką, Polacy w wielu przypadkach pokazują, że lubią nowości. Doskonałym przykładem jest zdominowanie i zwycięstwo Facebooka nad GG oraz NK.pl (gadu-gadu i Nasza Klasa). Uber jest stosunkowo młody i jego twórcy już pokazali, że znają się na rzeczy i umieją rozkręcić biznes.

Podstawowy środek transportu

Coraz więcej ludzi korzysta z Ubera, ponieważ posiada wiele zalet. Liczą się tam przede wszystkim niska cena względem taksówek, komfort, wygoda oraz szybkość i sprawność. Mimo tego, że wzniesiono cenniki w miejscach, w których jest za mało kierowców, a dużo klientów, to jednak nocne taryfy są bardzo atrakcyjne i pokazują mocną stronę usługi.

Wciąż wzrasta liczba użytkowników wybierających przejazd Uberem, nawet zamiast zwykłej komunikacji miejskiej (w szczególności w nocy). Oczywiście nadal dużo osób korzysta z "MyTaxi", ale głównie wtedy, gdy akurat nie ma dostępnym kierowców Ubera w okolicy, w której się znajdujemy. Tak jak we wszystkim, znajdą się tu zapalczywi przeciwnicy Ubera, lecz jest ich zdecydowana mniejszość.

Podsumowanie roku 2015

Cała firma swoją działalność rozpoczęła w Warszawie, ale w ciągu następnego roku rozszerzyła swoje granice i pojawiła się także w Krakowie oraz Trójmieście. Dodatkowo, firma badawcza zrobiła ogólne statystyki dotyczące kierowców zatrudnionych w Uberze. Zmierzyła, czym się zajmują, kim są i jakie mają zdolności. Aplikacja ta dostępna jest zazwyczaj tylko w dużych miastach, a firma uważa nawet, że około dziesięć procent użytkowników usługi w Polsce stanowią obcokrajowcy, którzy przebywają tu tylko czasowo w różnych celach, czy to prywatnych, czy zawodowych.

Użytkownicy z wyższym wykształceniem

Z badań opisywanych wyżej wynika, że osoby korzystające z Ubera to zazwyczaj ludzie, którzy są aktywni zawodowo. Aż 39 osób deklaruje, że są pracownikami umysłowymi, a 28% użytkowników zalicza się do kadry kierowniczej. Są to z pewnością osoby, dla których niska cena przejazdów z miejsca do miejsca w porównaniu do klasycznych taksówek nie jest najważniejszą zaletą.

Żadnym nie jest również zaskoczeniem, że z mobilnej aplikacji Uber korzystają głównie osoby młode, którzy szukają ciekawych, nowych wrażeń, uwielbiają eksperymentować. Aż sześćdziesiąt procent użytkowników to klienci, którzy nie skończyli trzydziestego rok życia. Jak wiadomo, jest to grupa wiekowa, która jest doskonale zorientowana we wszystkimi urządzeniami mobilnymi. Liczą się dla nich: automatyka płatności, niską cenę, szybkość realizacji zamówienia oraz wygoda.

Kod promocyjny Uber

Uber zachęca do skorzystania ze swoich usług oferując tzw. darmowy przejazd. Dokładnie jest to 20zł do wykorzystania w aplikacji. Tak naprawdę jest to kwota wystarczająca do przetransportowania się z jednego końca miasta, na drugi jego koniec. Jak skorzystać z promocji?

  1. Pierwsza metoda to rejestracja przez specjalny link, który dostępny jest tutaj
  2. Drugi sposób to wpisanie kodu promocyjnego "uberpasja" w zakładce pod tytułem "zniżki". Trzeba to zrobić przed zamówieniem przejazdu w swojej aplikacji mobilnej, którą mamy zainstalowaną na smartfonach.

Lepiej, niż w innych krajach

Warto również dodać, że Uber w Polsce pod względem czasu oczekiwania osiągnął większy sukces nawet od takich miast, jak Dallas, Singapur, Rio de Janeiro.



Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przy współpracy z portalem internetowym www.potegapasji.pl

| 4127 |

KOMENTARZE

Nick:
Treść:
Wpisz wynik działania
( 3 + 5 ):
do góry